امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


مردم قلب تپنده جمهوری اسلامی هستند

آیت‌الله علی خاتمی ظهر  (۱۲ فروردین‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه ۱۲ فروردین، روز سرنوشت‌سازی در تکامل نظام جمهوری اسلامی بوده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی بر دو ستون جمهوریت و اسلامیت استوار است. اسلامیت به معنی اطاعت از خدا و فرمان خدا، اتصال به امامان، پیامبران و قرآن و جمهوریت نظامی بر محور مردم است.

وی با بیان اینکه محتوای قانون اساسی اتکا به قرآن، حدیث و سنت پیامبر (ص) است، یادآور شد: اگر این اتکا بدون حضور مردم در صحنه بود، جمهوری اسلامی اتفاق نمی‌افتاد، بنابراین نقش مردم بسیار حائز اهمیت است.

خطیب نماز جمعه زنجان افزود: انقلاب زمانی آغاز شد که مردم وارد صحنه شدند و از آغاز و تا به امروز پشتیبان انقلاب بوده‌اند؛ اگر مردم نبودند،‌ حماسه‌ای آفریده نمی‌شد.

امام جمعه زنجان در ادامه با تاکید بر تحقق جهاد تبیین و شعار سال، تصریح کرد: شعار سال بر اساس حکمت و مسئله مملکت تعیین شده و نقشه راه است؛ مسئولان باید وارد میدان شده و این نقشه راه را ریل‌گذاری و برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد: باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت شود؛ چرا که راه دیگری جز این نیست. اقتصاد دانش‌بنیان، بهره‌وری، کیفیت و رقابت‌پذیری را افزایش می‌دهد و می‌توان در دروازه‌های جهانی از آن استفاده کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ۱۳ فروردین روز طبیعت و میهمانی طبیعت است، خاطرنشان کرد: در این روز باید به دو نکته توجه شود. شهروندان به حق یکدیگر تصرف نکنند و به طبیعت آسیب نرسانند؛ با رها کردن زباله، شکستن شاخه‌های درختان برای روشن کردن آتش و اعمالی که پیامدهای زیان‌باری برای طبیعت دارد، چهره آرام و زیبای طبیعت رو به زوال می‌رود و آثار مخرب آن پیش از هر چیز به خود مردم باز می‌گردد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید