امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


9 دی روز بصیرت و مبارزه با فتنه

نماینده ولی فقیه در استان و در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز 9 دی ( روز بصیرت و مبارزه با فتنه) اظهار کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، بصیرت یعنی شناخت زمان، نیاز، اولویت‌ها، دوست و دشمن و اقدام به موقع است چرا که اقدام نابهنگام نتیجه مطلوب در بر ندارد.
  امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بصیرت بعد از عاشورا، همان تبیین حوادث عاشورا و روشنگری است، گفت: برای داشتن بصیرت درست، باید الگو و شاخص درست داشته باشیم و شاخص و الگوی ما در زمان حاضر، ولی امر مسلمین است.
وی به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اشاره و تصریح کرد: بر اساس آیات قرآنی مبارزه با جهل و تلاش برای علم آموزی از اولویت‌های دین ما است.
آیت‌الله خاتمی به قرار گرفتن در آستانه سال نوی میلادی و  ولادت حضرت عیسی مسیح، اشاره کرد و گفت: مقام بزرگ پیامبر مسیحیان اقتضا می‌کند که ظالم را از ظلمش بازدارد و به هیچ وجه ظلم را روا نمی‌دارد چون هیچ پیغمبری نگفته است که زیر بار ظلم بروید و یا ظلم بکنید.
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه فطرت و عقل انسان از ظلم نفرت دارد، ادامه داد: یکی از محورهای آموزه‌های انبیا، نفرت از ظلم و ظالم و حمایت از مظلوم است و دستورات اسلام این است که نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید.
وی با تقدیر از دست اندرکاران ثبت احوال به سوم دی روز ثبت احوال اشاره کرد و افزود: همه مردم از نتیجه زحمات و تلاش خدمتگزاران مردم در این حوزه بهره‌مند هستند.
آیت‌الله خاتمی به شهادت فاطمه زهرا(س)، اشاره و نقش  مهم آن حضرت در  تبیین و تبلیغ ولایت و امامت را بسیار موثر خواند و گفت: این بانوی بزرگوار، پس از رحلت  پیامبر برای تبلیغ دین و رسالت ولایت و امامت در بین مردم زمان، استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه اسلام کاملترین و پایان بخش‌ترین دین است، افزود: اراده خداوند بر این بود که دین الهی  در قالب امامت، استمرار پیدا کند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید