امروز جمعه, 14 ارديبهشت 1403 - Fri 05 03 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه ششم بهمن 1396

حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان این مطلب که با رعایت تقوای عملی می توان به نجات در دنیا و سعادت در آخرت نایل گردید خود و نماز گزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت: در آستانه سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار گرفته ایم. در خطبه اول به بیان روزهای آخر عمرکوتاه و شریف زهرای مرضیه مخصوصا بخش پایانی عمرآن حضرت می پردازم. طبق نقل تاریخ خانم فاطمه سلام الله علیها بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله هفتاد و پنج یا نودو پنج روز بیشتر زندگی نکردند. در این مدت کوتاه تمام همت، تلاش و زحمت زهرای مرضیه با روشنگری در مسجد، محله و کنار قبر شریف پیامبر مصروف حمایت از امامت حمایت از ولایت و پاسداری از قرآن و سنت پیغمبر مخصوصا وصیت پیامبر بزرگوار اسلام گردید. یکی از محورهای روشنگری زهرای مرضیه برای بشریت وقت و آینده تاریخ، عمل نکردن به امر پروردگار تبارک و تعالی و وصیت پیغمبر در باره امامت و ولایت بود. محور بعدی روشنگری خانم فاطمه زهرا در بیان تواناییها لیاقت و شایستگی و کاردانی مولای با تقوایان حضرت علی علیه السلام یا به تعبیری حمایت از حریم امامت و ولایت بودکه جان شریف خود را نیز در روشنگری محور دوم گذاشت. با این کار زهرای مرضیه معلوم شد که امامت ستون خیمه دین بعد از پیامبر بزرگواراسلام صلی الله علیه و آله است. لذا می بایست برای حفاظت ستون اصلی دین یعنی امامت و ولایت دفاع شود. فواید و برکات وجود امامت درجامعه گفته شود. خطرات متوجه این ستون اصلی دین دفع گردد. اهداف شوم و چهره پلید غاصبان امامت و ولایت به مردم در تاریخ شناسانده شود. امروز برای جامعه بشریت به وضوح مشاهده گردیده که به برکت تبیین، تفسیر،  روشنگری و دفاع جانانه حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها بود که ادامه حیات اسلام به برکت وجود امامت و ولایت بستگی دارد.

خطیب جمعه زنجان در ادامه تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران پرتوی از حقیقت اسلام و دفاع حضرت زهرا سلام الله علیها از حریم امامت و ولایت است. نقل شده است عده ای از زنان مهاجر و انصار به عیادت حضرت فاطمه زهرا آمده بودند. از آن حضرت پرسیدند ای دختر پیغمبر خدا احوال شما چگونه است و چگونه شب را صبح کرده ای؟ خانم فاطمه زهرا مجلس را برای روشنگری مناسب دیده فرمودند« شب را صبح کرده ام در حالی که از این دنیایی که برای خودتان ساخته اید بی زارم. از این دنیای شما سیر شده ام. از شمایی که بخاطر دنیا حق را زیر پا می گذارید، برای رسیدن به مقام دنیایی حق را نادیده می گیرید، شمایی که از نالایقها حمایت می کنید و شمایی که وصیت پیغمبر را از یاد برده اید از این دنیای شما بی زارم. از مردان شما متنفرم. زیرا مردان خانه شما نامردانی بیش نیستند. مردان قابل اعتمادی نیستند. مردانی هستند که بظاهر مسلمان و دین داربوده ادعای تبعیت ازقرآن وپیامبر می کنند ولی از هدف اصلی اسلام یعنی امامت و ولایت غافلند. مردان شما امتحان بدی دادند. خوب عمل نکردند. با سکوت خود در مقابل ناحق نه تنها مرا یاری نکردند بلکه موجب خشم و غضب الهی نیز شدند. بدانند که در عذاب همیشگی خداوند خواهند بود. از مردان شما در حمایت از حریم امامت و ولایت نا امید شدم. به هیچ یک از مستنداتی که در سخنرانیم از قرآن و سخنان پیامبر در باره تبعیت از امامت و ولایت بعد از پیغمبر ارائه کردم توجهی نکردند. به مردان خود بگویید با برزمین گذاشتن وصیت پیغمبر اشتباه بزرگی کردند. مردان شما از سابقه لیاقت و شایستگی شخصی را که پیامبر به عنوان جانشین خود و امام جامعه بعد از خود معرفی فرمودند آگاهی و اطلاع کامل داشتند. اما بعد از پیغمبر شخص معرفی شده را به عنوان امام قبول نکرده از وی حمایت نکردند. وای برمردان شما که ستون اصلی خیمه دین و رسالت پیغمبر را،دودمان وحی الهی را رها کرده وگذاشتند و به دنبال نا اهلان رفتند. با این کارشان به خسران آشکاری گرفتار شدند. به مردانتان بگویید هرچند با حمایت از نااهلان شتر خلافت آبستن شد ولی جز فتنه از این شتر زاده نخواهد شد. از این شتر جز خون و چرک چیز دیگری نخواهند آشامید. به زودی خواهند فهمید که اشتباه بزرگی کرده جز ظلم و بیداد وخسران نخواهند دید». وزنان عیادت کننده گریان و نالان از خانه دختر پیغمبر بیرون آمدند.

امام جمعه زنجان در بیان مناسبتها با گرامیداشت ششم بهمن ماه سالروزحماسه مردم شهر هزار سنگر آمل در سال 60 خاطر نشان کرد: به دنبال بسته شدن فرود گاه مهرآباد به دستور بختیار نخست وزیر وقت در ششم بهمن سال 57 جهت جلو گیری از ورود حضرت امام ( ره ) علمای تهران و دیگر استانهای کشور در هفتم بهمن 57 در دانشگاه تهران متحصن شده به بختیار اعتراض کردند. این تحصن تا دوازدهم بهمن ادامه یافت و سرانجام بختیار مجبور شد اجازه فرود هواپیمای حامل حضرت امام ( ره ) در فرودگاه مهرآباد را بدهد. و حضرت امام در دوازدهم بهمن ماه سال 57 وارد ایران شد. با ورود معمار کبیر انقلاب، بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام ( ره ) از یک سو تمام نقشه ها و توطئه های دشمنان علی الخصوص آمریکا نقش برآب شد. از سوی دیگر انقلاب شدت بیشتری گرفت. بطوری که بعد از ده روز از ورود امام به کشور انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه به پیروزی رسید. اخیرا شاهد رزمایش مشترک بسیار موفقیت آمیز نیروهای مسلح ایران اسلامی درسواحل مکران و دریای عمان بودیم. این رزمایش دارای دوپیام مهم بود. یکی اینکه اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در معرض دید جهانیان گذاشت. و پیام دیگر پیام صلح و دوستی بود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با تاکید به اینکه انقلاب اسلامی ایران در انحصار قشر و گروه خاصی نیست اظهار داشت: باید مراقب باشیم و بدانیم که تلاش همیشه دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران این است که نگذارند این انقلاب و این نظام ادامه یابد. تا این تاریخ نیز همواره دیده ایم که برای عملی کردن نیات و نقشه های پلید خود انواع توطئه ها و فتنه ها را بر ایران اسلامی تحمیل کرده اند . حواسمان باید جمع باشد که فریب سیاه نمایی های دشمنان را نخوریم. عملکردهای اثر گزار و سازنده در ایران بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی که در راستای رشد و توسعه کشور انجام گرفته است همواره مد نظر ما باشد. استفاده بهینه ازامکانات و توانائیهای داخلی، استعداد های نیروهای جوان خلاق و دانشمندان کشورهمیشه در راس برنامه های کاری ما باشد. باید در مقابل دشمن ایستاده به او بگوییم اینکه می گویی نظام اسلامی در ایران توان اداره امور کشور را ندارد سخن بیهوده ای است و ما می توانیم با حمایت و پیروی از رهبرمان وبا اتحاد و همدلی روی پای خود بایستیم. پس همه باهم پشت سر امام المسلمین مقام معظم رهبری  برای ساختن ایرانی آباد، آزاد ومستقل تلاش کرده دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را مایوس کنیم ان شاءالله.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید