امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه هشتم دیماه 1396

حضرت آیت الله خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان با تاکید به اینکه نجات در دنیا و سعادت در آخرت فقط وفقط در سایه رعایت تقوای الهی محقق می گردد خود و نماز گزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کردوگفت:  امروز سالروز رحلت جانگداز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.  این مصیبت را به پیشگاه مقدس ولی الله اعظم ( عج ) و همه دوستداران و محبین اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت و تعزیت می گوییم. لقب معصومه را وجود مقدس آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام به خواهرشان عنایت فرموده اند. در باب مقام و منزلت خانم فاطمه معصومه روایتی را از حضرت امام صادق علیه السلام برایتان بیان می کنم. آن حضرت فرموده اند« خدای تبارک و تعالی برای خود در زمین مکه راحرم قرار داده است. که طبق تاکید آمده در قرآن هرموجودی در این حرم قرار گیرد در امنیت خواهد بود. مدینه حرم رسول خدا در زمین است. حرم امیر مومنان هم در کوفه است. برای من و فرزندانم حرمی در قم خواهد بود. قم کوفه صغیره برای ما خواهد بود. از قم علوم دینی به دیگر بلاد صادر خواهد گردید. در قم از فرزندان من زنی دفن خواهد شد که نامش فاطمه دختر موسی خواهد بود. به برکت مرقد این خانم دلهای مشتاق دین، قرآن و مکتب اهل بیت به سوی قم جذب خواهد شد. خداوند در قیامت به برکت شفاعت خانم فاطمه بنت موسی تمام شیعیان ما را وارد بهشت خواهد کرد». هم از آقا امام رضا و هم از آقا امام جواد علیهم صلوات الله روایت شده که فرموده اند« هرکس به حق خانم فاطمه معصومه عارف باشد اهل بهشت خواهد بود».

خطیب جمعه زنجان در تبیین مناسبتها ضمن نکوداشت رحلت خانم فاطمه معصومه سلام الله علیها تاکید کرد: روز شنبه نهم دیماه سالروز حماسه بزرگ ملت، روز بصیرت، روز میثاق امت با حضرت امام ( ره ) و روز میثاق امت با ولی معظم فقیه مقام معظم رهبری است. انقلاب اسلامی ایران به لحاظ برخورداری از ویژگیهای منحصر به فردی چون عدم اتکا به ابر قدرتهای غرب و شرق و داشتن محوریت دینی وعدالت خواهی برای بشریت از بعداز پیروزی مورد هجمه دشمنان قرار گرفت. دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ایران در راس آنان دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا با تجهیز گروهکهای ضد انقلاب، حمایت و تقویت منافقان در ترور شخصیتها و مردم ایران، طراحی نقشه برای کودتا جهت سقوط انقلاب، تحمیل جنگ هشت ساله به انقلاب نوپای اسلامی ایران، حمایت از فتنه گران در براندازی انقلاب و نظام اسلامی در سالهای 78 و 88 همواره دشمنی خود را با انقلاب و نظام اسلامی ایران ابراز داشته و روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده اند. اما تا این تاریخ با یاری و لطف پروردگار، هدایتهای عالمانه و حکیمانه ولایت فقیه، اعتقاد و ایمان مردم، ولایتمداری مردم و حضور همیشگی مردم ایران در صحنه نتوانسته و نخواهند توانست در تحقق نقشه های پلید خود توفیقی کسب نمایند. دشمنان داخلی و خارجی با نقشه ای حساب شده و به زعم خودشان دقیق در سال 88 انتخابات را بهانه قرار دادند تا ضربه نهایی را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران وارد آورند. اما مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران با بصیرت و دشمن شناسی حماسه ای آفریدند که بنا به تاکید مقام معظم رهبری باطل السحر دشمنان شد. حواس ما باید جمع باشد که دشمن از دشمنی با ما دست نکشیده است. بدانیم طبق تاکید امیر مومنان علی بن ابیطالب علیه السلام همواره باید هوشیار و بیدار باشیم. از دشمنی دشمنان غفلت نکنیم. اگر ما از دشمن غافل باشیم دشمن نسبت به ما غفلت نخواهد کرد. چرا که بارها اعلام کرده است که می خواهد ایران اسلامی را از نقشه جغرافیایی دنیا حذف کند.

امام جمعه زنجام بصیرت را طبق تعریف مقام معظم رهبری گم نکردن و اشتباه نکردن راه، دچار بی راهه ها و کج راهه ها نشدن، تاثیر نپذیرفتن از وسوسه های خناسان، و اشتباه نگرفتن راه و هدفدانست وضمن گفتن تبریک سال نو میلادی به همه مسیحیان افزود: درسیزدهم دیماه سال67 پیام حضرت امام ( ره ) در قالب نامه ای به آقای گورباچف صدر هیئت رئیسه اتحاد جماهیرسوسیالیستی شوروی ابلاغ گردید. این کار حضرت امام یادآور ارسال نامه از جانب پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به سران کشورهای وقت بود. حضرت امام در فرازی از نامه خود نوشته بودند« مشکل اصلی کشور شما مسئله مالکیت، اقتصاد و آزادی نیست. مشکل شما عدم اعتماد واقعی به خدا است. همان مشکلی که غرب را هم به ابتذال و بن بست کشیده ویا خواهد کشید. مشکل اصلی شما مبارزه طولانی و بیهوده با خدا و مبدا هستی و آفرینش است. من از شما مادی گراها می خواهم در باره اسلام بصورت جدی تحقیق و تفحص کنید. و این نه بخاطر نیاز اسلام و مسلمین به شما است. بلکه به جهت ارزشهای والا و جهان شمول اسلام است که می تواند وسیله نجات و راحتی همه ملتها باشد. و گره مشکلات اساسی بشریت را باز نماید». گورباچف پس از دریافت پیام حضرت امام ( ره ) در مصاحبه ای گفته بودند« زمانی که من این پیام را دریافت کردم احساس کردم شخصی که این پیام را نوشته بود متفکر و دلسوز برای سرنوشت جهان است. من از مطالعه این پیام استنباط کردم او کسی است که برای جهان نگران است. و مایل است من انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسم و بیشتر درک کنم».

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به سخنان ولی امر مسلمین در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور اظهار داشت: معظم له در فرازی از سخنان خود در عظمت حماسه نهم دی فرمودند« روز نهم دی با آن عظمت روز پاسخ ملت به چنین بازیها و دفاع از ارزشهای انقلاب و دین بود. که البته امروز هم پایداری بر ارزشها وجود دارد. مطمئن باشیم که دشمن نخوابیده است. از دشمن غافل نشویم. البته ما مثل روزهای اول نیستیم. ما حدود چهل سال از هفت خوان سختیها سربلند بیرون آمده ایم و این در حالی است که دنیا هنوز از یک خوان عبور نکرده است. اگر طبق خواسته دشمن بود و خواسته های خود را محقق می کردند وضع ما امروز این نبود. اگر امروز دشمن در مقابل ایران به دست و پا افتاده بخاطر اقتدار ایران است. درآن زمان در دفاع از انتخابات ایستادگی کردیم. همان گونه که اعلام کردم در مقابل فشارها زیر بار ابطال انتخابات نرفتم. میزان حال فعلی افراد است. همه باید مراقب باشیم. زیرا هیچ کس ضمانت درست ماندن تا لحظه مرگ را ندارد. نباید جوان ما احساس گیجی و حیرت کند. باید شبهات را بر طرف و ذهنهارا قانع و آسوده کرد. همه بدانند در این مرحله نیز آمریکای جنایتکار و همدستان اورا به فضل الهی زمین گیر خواهیم کرد. حمایت این رژیم از داعش و تروریستهای تکفیری، همدستی با حکومتهای ظالم و دیکتاتور همچون آل سعود، حمایت از جنایتکاران صهیونیست و حمایت از جنایتکارانی که هرروز دریمن مردم را به خاک و خون می کشند نمونه هایی از ماهیت پلید و فاسد رژیم آمریکا است. مسئولان اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند. وفقط به زبان آوردن اکتفا نکنند. متوجه باشند که اقتصاد مقاومتی با واردات بی رویه و ضعف تولید داخلی نمی سازد. اگر اینها را رعایت کنیم جمهوری اسلامی به حرکت رو به جلو ادامه می دهد. و مشکلاتی نظیر تورم، رکود، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم که بنده از آنها مطلع هستم با همت و تلاش مسئولان قابل رفع است. و خداوند گره ها را باز خواهد کرد».  

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید