امروز پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403 - Fri 05 10 2024

منو



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، ظهر امروز در مراسم نکوداشت آیت‎الله شیخ ابراهیم محمدی اصل با اشاره به ضرورت گرامیداشت جایگاه و نقش علما در جامعه اظهار کرد: باید به منظور تجلیل از فعالیت‎های عالمان ارزشمند در جامعه که عمر خود را برای آبادانی زندگی افراد به کار می‏گیرند،چنین برنامه‎هایی برگزار شود.

وی با بیان اینکه نکوداشت بزرگان و علمای جامعه یکی از راه‎های تکریم مقوله علم و اخلاق است، تصریح کرد: امیدوارم در سال‎های آینده این برنامه با موفقیت بیشتری برگزار شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه برگزاری چنین برنامه‎هایی تجلیل از گوشه‎ای از خدمات و زحمات اساتیدی همچون آیت‎الله محمدی است، یادآور شد: صفای باطنی و عظمت روحی اساتید در قالب برگزاری چنین برنامه‎هایی بیشتر به جامعه عرضه می‎شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به خدمات آیت‎الله شیخ ابراهیم محمدی اصل ادامه داد: نیم قرن تلاش برای تربیت شاگردان در حوزه‎های علمیه کار کمی نیست.

آیت‎الله خاتمی با بیان اینکه این عالم گرانقدر مدت‎های طولانی در خدمت شریعت نبوی در عمل بوده‎اند، افزود: ترویج دین برای مشتاقان و مومنین و تربیت نفوس مستعد از دیگر خدمات این عالم گرانقدر است.

وی با اشاره به تربیت شاگردان بسیاری از سوی آیت‎الله محمدی خاطرنشان کرد: هر یک از شاگردان ایشان از نظر علم، اخلاق و مهارت و توانایی از افراد موفق جامعه محسوب می‎شوند.

امام جمعه زنجان برگزاری مراسم نکوداشت برای علمای دین را تکریم از ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد و گفت: باید این سنت حسنه ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه زبان و قلم عاجز از ابراز عواطف و احساسات شاگردان وی است، افزود: امید می‏رود با استفاده از تلاش‎های چنین علمای خدوم، حوزه‎های علمیه استان زنجان که به عنوان یکی از قطب‎های علمی کشور است به رونق گذشته خود برگردد.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به برخی از ویژگی‎های اخلاقی این استاد خاطرنشان کرد: صفات متعالی و حسنه در وجود انسان باید به ملکه تبدیل شود چرا که زمانی که به عادت ثانوی تبدیل می‎شود همه وجود منشاء خیر و برکت می‏‌شود.

 

گزارش تصویری مرتبط :

مراسم نکو داشت آیت الله محمدی اصل

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید