امروز دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403 - Mon 05 20 2024

منو


آیت الله علی خاتمی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت بسیج رسانه زنجان افزود: آمریکا از این ترس داشت که ایران مستقل، مدل و الگویی برای کشورها باشد و به دیگر کشورهای اسلامی درس مستقل بودن و شرافتمندانه و خارج از چارچوب تقسیم بندی های شرق و غرب زیستن را بیاموزد و چون این برایش مهم بود لذا با توسل به توطئه ها و دسیسه های مختلف به رویارویی با ایران پرداخت.
وی با بیان اینکه سران آمریکا قابل اعتماد نیستند، اظهار کرد: امروز پرچم آمریکا به عنوان سمبل جنایت علیه بشریت در بسیاری از کشورهای جهان به آتش کشیده می شود و آمریکا به خاطر احساس خطری که می کند، در دیگر کشورها انقلاب های مخملین راه انداخته و به منظور سلطه بر آنها و دستیابی به اهداف شوم و ددمنش خود از مدل های مختلف بهره می گیرد.
آیت الله خاتمی افزود: آمریکا از همان روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی به صورت رسمی و عملی از میان برداشتن انقلاب را به عنوان یکی از اهداف بزرگ خود قرار داده بود و به همین دلیل نیز با انواع ترفندها در برابر ایران ظاهر شد ولی با همه ابهت پوشالی که داشت نتوانست کاری از پیش ببرد.
وی بابیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا ایران از یوغ استعمار غرب بیرون آید، تصریح کرد: هرچند منابع اقتصادی ایران برای آمریکا مهم بود ولی مبارزه اش با انقلاب ایران بیشتر به خاطر رنگ گرفتن خیزش های اسلامی بود و هنوز هم در این راه نامشروع تلاش می کند.
آیت الله خاتمی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آمریکا خوب می داند که هرگز از طریق حمله نظامی به ایران به نتیجه نخواهد رسید و سعی دارد از طریق جنگ نرم به اهداف نامشروع خود دست یابد ولی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را مانع جدی بر سر راه خود می بیند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آمریکا برای مقابله با گروه تکفیری داعش خواستار اجماع جهانی است درحالی که جهان مبارزه این کشور با داعش را باور ندارد چراکه خوب می دانند این مبارزه فریبی بیش نیست.
آیت الله خاتمی افزود: اروپاییان نیز با حملات تروریستی اخیر که در کشورهای پیرامون ازجمله فرانسه رخ داد طعم تلخ جنایت و آدم کشی را چشیدند و نتیجه تروریست پروری ها را به شکل بیشتری هم خواهند دید.
وی تصریح کرد: ایران شهامت گفتن نه در برابر آمریکا را داشت و با این کار به موفقیت های روزافزونی نیز دست یافت و اکنون نیز هیچ ابرقدرتی را قبول ندارد و بنده ی کسی جز خداوند سبحان نیست.
آیت الله خاتمی به رسالت خبرنگاران در انعکاس واقعیت ها اشاره کرد و اظهار کرد: قلم ها می توانند به جامعه آرامش دهند و روحیه امید و امیدواری را ارتقا بخشند و مردم را به آینده دلگرم تر کنند.
وی افزود: هر قدر روحیه امید و امیدواری در مردم را بالا ببریم و جامعه را از یاس و ناامیدی دور سازیم به حتم به همان اندازه نیز دشمنان دین و قرآن عقب خواهند نشست و خبرنگاران در این امر مهم نقش برجسته ای دارند.

 

گزارش تصویری مرتبط :

دیدار اعضای سازمان بسیج رسانه

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید