امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه فقر، جامعه را سرافکنده می‌کند و ریشه کن شدن آن باعث قوام و ایستادگی جامعه می‌شود، گفت: در تربیت دینی خانواده‌ها، اعتقاد به پرداخت زکات  نهادینه شود.
آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان ظهر امروز در جشنواره علمی و ترویجی زکات با اشاره به اینکه بیماری، بلایای طبیعی و فقر از جمله مشکلاتی است که جوامع با آن مواجه هستند، گفت: در بلایای طبیعی عواطف تحریک می‌شود و مردم کمک می‌کنند، ولی در فقر چنین حالتی اتفاق نمی‌افتد از اینرو دین اسلام به عنوان جامع‌ترین دین با توان مدیریتی که دارد بحث زکات را در قران در کنار نماز آورده و بر ضرورت آن تاکید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مشوق‌ها در ایجاد انگیزه پرداخت زکات اثرگذار است، گفت: اقدامات خوبی در استان زنجان در این خصوص انجام شده است.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه برای به ثمر رسیدن این انقلاب شهدای زیادی جان خود را فدا کردند، گفت: در طول این انقلاب فتنه‌های بسیاری را شاهد بودیم، ولی در اغتشاشات اخیر دشمن با رمز زن و کشته‌سازی از دختران در تلاش است تا عواطف مردم را تحریک کند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ریشه فتنه، هوای نفس است، گفت: شاخص در دوران غیبت، فقیه جامع‌الشرایط است و فرمایشات امسال رهبری در هفته دفاع مقدس بسیار  غنی‌تر از سنوات گذشته است که بصیرت را عامل مقابله با فتنه‌ها عنوان کردند.
وی در ادامه به بحث خرید گندم و پرداخت 100 درصدی مطالبات گندم‌کاران اشاره کرد و گفت: سال قبل به خاطر قیمت پایین گندم عده‌ای آن را پیش خرید کردند؛ اما امسال کار خوب دولت افزایش قیمت آن بود.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گندم باعث فروش آن از سوی گندمکاران به دولت شد، اضافه کرد: معتقدم اگر قیمت گندم به 18 هزار تومان برسد، احدی از کشاورزان سراغ کاشت هندوانه نمی‌رود، گندم محصولی استراتژیک است، ما اگر هنداونه نداشته باشیم از گرسنگی نمی‌میریم پس باید محصول استراتژیک مورد توجه باشدa

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید