امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و گرامی‌داشت روز نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ادغام سه نیرو در مرزهای کشور و تامین امنیت داخل کشور تشکیل شد و تا به امروز شاهد پیشرفت روزافزون و ارتقای این نیروی انقلابی هستیم و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی انتظامی باید پناه دل‌های ترسان و جان‌هایی که احساس می‌کنند از سوی یک انسان یا مجموعه تهدید می‌کنند، باشد.                                                                          آیت‌الله علی خاتمی ظهر روز (۸ مهرماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان، با اشاره به مناسبات اخیر، عنوان کرد: هفته پیش رو آغاز امامت و ولایت آخرین امام شیعیان، امام زمان (عج) است و بنا به فرمایش ایشان، هر شیعه با دو بال پرواز می‌کند، یکی بال جهاد و شهادت و بال دیگر بال سبز امید به آینده است.

وی با اشاره به دلایل عدم ظهور امام عصر (عج) تا به امروز، افزود: خداوند بر اساس حکمت و نظر خود آخرین امام را در پشت پرده غیبت نگه داشته است. تا زمانی که جامعه آمادگی پذیرش انصاف و عدالت را داشته باشد و زمانی که این شرایط مهیا شود، ایشان ظهور می‌کنند و بنا به فرمایش پیامبر اکرم (ص)، بهترین و بالاترین عمل امت شیعه و مسلمان، انتظار برای ظهور امام زمان (عج) است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر حضور امام عصر (عج) در میان جامعه و ملت مسلمان، تصریح کرد: بنابر احادیث ائمه، امام زمان (عج) همواره ناظر بر عملکرد مسلمانان است و نامه اعمال ما در پیش روی ایشان گشوده است که اعمال ما را بررسی می‌کنند و به یاد ما هستند و بر اساس روایات، فردی از امت مسلمان بدی و ظلم می‌کند، ایشان می‌گریند.

خطیب نماز جمعه زنجان ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، با اشاره به سیره زندگی این امام بزرگوار، بیان کرد: ایشان سراسر زندگی خود را در مبارزه با ظلم و استکبار حکومت فاسد بنی عباس گذراندند و در ۲۸ سالگی نیز در اختناق شدید به شهادت رسیدند و دوران امامت ایشان در دوران حکومت بنی‌عباس بسیار سخت و در تنگنا بود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید