امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در آیین بزرگداشت پیر غلام امام حسین (ع ) حاج علی اصغر صنایعی که در فرهنگسرای امام خمینی ره زنجان برگزار شد، اظهار کرد: کسی که وارد وادی نوکری اهل‌بیت (ع) می‌شود، از خوشبخت‌ترین افراد است.

 
امام جمعه زنجان با اشاره به معنای لغوی لبیک گفت: معنای لغوی لبیک خودش از این مسیر می‌گذرد که نوکر در دسترس‌ترین نقطه نشسته و منتظر اشارت ارباب و آماده خدمت است.

وی با بیان اینکه شهادت وسیله نیست، بلکه هدف است بیان داشت: شهادت تزریق خون در پیکر جامعه است. 
وی با اشاره به شهادت امام حسین علیه السلام و وقایع قبل از شهادت ایشان خاطر نشان کرد: مردم شام اسلام را از زبان نسل ابوسفیان آموخته بودند، بنی امیه به‌ قدری تبلیغات منفی کرده بودند که زمانی که خبر شهادت امیر مومنان علی(ع) به شام رسید، مردم شام می‌گفتند مگر علی نماز می‌خواند که مسجد رفته بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شام با امامت امام سجاد (ع) با ۸۴ زن و کودک به فرماندهی حضرت زینب(س) فتح شد، ادامه داد: یکی از چهره‌های شهادت، پیام و تبیین آن است، رساندن پیام شهادت به گوش کسانی که در صراط مستقیم قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به بیانات حضرت زینب (س) در پاسخ به یزید که فرمود؛ می‌توانی ما را بکشی و به اسارت ببری ولی نام ما را نمی‌توانی پاک کنی، عنوان کرد: یکی دیگر از حادثه‌های بزرگ، خطبه امام سجاد(ع) در مسجد جامع دمشق است که در یک منبر ۹۳ فضلیت از فضائل حضرت علی (ع) بیان کردند.
وی در پایان از اقدام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص پاسداشت مفاخر استان، تجلیل نمود.
 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید