امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نماینده ولی فقیه در استان در یادواره شهیدان خالقی‌پور و خالقی با اشاره به تقدیم 3535 شهید از استان زنجان به نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: شهدا، اسوه‌های تاریخ جمهوری اسلامی هستند  و نباید اجازه دهیم که نام و یاد آن‌ها فراموش شود.

ایشان افزودند: آمار شهدا مربوط به امروز نیست چرا که جمعیت استان زنجان امروز بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر است اما این شهدا زمانی به شهادت رسیده‌اند که جمعیت استان زنجان بین 600 تا 700 هزار نفر بود و این آمار، قابل توجه و دقت است.

وی با اشاره به آیه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا...» خاطرنشان کرد: نشاط بالای چنین محافلی ، به دلیل حضور معنوی شهیدان است و بشارت می‌دهند که نزد پروردگارشان شادمانند.

آیت‌اله خاتمی با تاکید بر اینکه شهدا نیازی به ما ندارند اما ما نیازمند دعای خیر آن‌ها هستیم، ابراز کرد: مسیر زندگی، هموار نیست و در این مسیر به کمک و یاری شهدا نیازمندیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خطاب به نوجوانان و جوانان با بیان اینکه اگر آینده ایران را سربلند و سرافراز می‌خواهید  از هم‌اکنون به فکر ساختن آن باشید، گفت: مدنیت در ایران، ریشه 8 هزار ساله دارد در حالی که اروپا با تمام تلاش‌هایی که کرده بیش از 2 هزار سال برای خود ریشه نیافته است.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات بنده به نوجوانان و جوانان، مطالعه وصایا و خاطرات شهیدان است، خاطرنشان کرد: در کنار وصیت‌نامه و خاطرات شهیدان توصیه می‌کنیم شاهنامه که هویت غیرت ایرانی است را نیز مطالعه کنید و با رستم‌های امروز جامعه مقایسه کنید که 3535 پهلوان همیشه جاوید از استان زنجان، تقدیم نظام اسلامی شده که هرگز فراموش نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایران به مدت 250 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، سرشار از ضعف و سُستی بوده است، گفت: با هر حمله به کشور، قسمتی از خاک ایران جدا می‌شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس در حالی که تمام دنیا در یک طرف و جمهوری اسلامی ایران در یک طرف بود و با حمایت 47 کشور از عراق، جنگ جهانی سوم اتفاق افتاد و 218 هزار شهید که هر کدام دسته گل بودند بر زمین افتادند تا ایران سربلند بماند اما وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد و این افتخار را فقط جمهوری اسلامی دارد.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به فتنه‌هایی که سال‌هاست علیه نظام جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر کشوری ضعیف و ناتوان بودیم، نیازی به این هجمه‌ها و فتنه‌ها نبود اما این هجمه‌ها نشان می‌دهد که ایران، کشوری قوی است و آن‌ها از ایران قوی می‌ترسند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید