امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


امام جمعه زنجان:
دلسوزی بیش از اندازه خانواده‌ به شخصیت کودکان آسیب می‌زند.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخعلی خاتمی چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان اظهار داشت: در هیچ مقطعی همانند امروز نسل جوان جامعه بی‌دفاع نبوده است.

وی تصریح کرد: شاید در زبان برای حمایت از جوانان اظهارات بسیاری انجام می‌شود اما زمانی که به خروجی این امر بنگریم، آن طور که باید نتیجه مطلوبی ارائه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه این امر فقط متوجه مسئولان نیست، گفت: مخاطب این مسئله خانواده‌ها نیز هستند و برنامه‌ریزان جامعه، سیاست‌گذاران فرهنگی، تربیتی و اخلاقی جامعه نیز باید در این رابطه تجدید نظر جدی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه همه والدین نسبت به سرنوشت و آینده فرزندان خود دلسوز هستند، افزود: اکثریت مسئولان نیز نسبت به جوانان جامعه علاقه‌مند و دلسوز هستند.

ایشان با بیان اینکه سه گروه در جامعه زحمات بسیاری را برای کودکان و نوجوانان متحمل می‌شوند، یادآور شد: والدین، دولت و آموزش و پرورش جزء این سه گروه است.

وی با اشاره به اینکه این سه گروه از نتایج به دست آمده به طور مطلق راضی نیستند، افزود: دولت بیشترین هزینه را برای به دست آوردن نتیجه مطلوب در این زمینه دارد.

* گسستگی فرهنگی بین نسل‌ها با سرعت انجام می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه گسستگی فرهنگی بین نسل‌ها با سرعت انجام می‌شود، اظهار داشت: امروز والدین و فرزندان به صورت کامل زبان هم را نمی‌فهمند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای حل مشکلات موجود مدرسه و والدین همدیگر را مقصر نکنند و توپ را در زمین دیگری نیندازند، گفت: باید اشکالات موجود در این زمینه شناسایی و رفع شود.

ایشان با تاکید بر اینکه مسئولان و خانواده به صورت منصفانه و واقع بینانه به اشکالات نگاه کنند، تصریح کرد: دلسوزی بیش از اندازه خانواده‌ها به شخصیت کودکان آسیب می‌زند.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها به برنامه‌های تربیتی فرزندان توجه بیشتری داشته باشند، گفت: والدین با آگاهی و اطلاعات کافی وارد امور مختلف شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: والدین در کنار سلامت جسمی فرزندان برای سلامت روحی و روانی جوانان نیز برنامه‌ریزی کنند. فرزندان به عنوان امانت برای خانواده محسوب نمی‌شوند بلکه این جوانان امانتی برای جامعه به شمار می‌آیند.

* فرزندان در مقابل زشتی‌ها و پلیدی‌ها قدرت نه گفتن را داشته باشند

ایشان با اشاره به اینکه والدین فرزندان و جوانان خود را با شرایط و موقعیت زمان خود آشنا کنند، بیان داشت: والدین به فرزندان خود قدرت نه گفتن را آموزش دهند تا آنها را در برابر انحرافات بیمه کنند.

وی با بیان اینکه اگر کودکان نه گفتن را از زمان کودکی بیاموزند از بسیاری انحرافات دور می‌شوند، تصریح کرد: فرزندان باید در مقابل زشتی‌ها و پلیدی‌ها نیز قدرت نه گفتن را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه نوجوانان و نوجوانان را از دوران کودکی با قرآن مأنوس کنید، گفت: زیبا خواندن قرآن کریم نشاط روحی را به همراه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه فهمیدن قرآن کریم روح انسان را جلا می‌دهد، گفت: اگر جوانان در سنین جوانی با قرآن مأنوس باشند قرآن کریم نیز با وجود آنها مأنوس می‌شود.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید