امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


آیت الله خاتمی :

استان زنجان حداقل به چهار دارالقرآن نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از مرتلین قرآنی طی ماه رمضان اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز طبق دو سال گذشته با همکاری و همراهی قاریان و دستگاه‌های مسئول برنامه جمع‌خوانی قرآن کریم به صورت مطلوبی در استان اجرایی شد.

وی با اشاره به این‌که در سال ورودم به زنجان، برنامه جمع‌خوانی قرآن کریم در دفتر بنده برگزار شد، عنوان کرد: دفتر و حسینیه امام جمعه ظرفیت پذیرش بیش از 200 نفر را نداشت به همین علت تدبیر دیگری اندیشیده شد که این مراسم در حسینیه اعظم برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به دلایل انتخاب حسینیه اعظم زنجان برای برگزاری این مراسم بزرگ و معنوی تصریح کرد: از دیرباز این امر از سوی معاندان و دشمنان وجود داشته که ادعا دارند شیعیان خدا را رها کرده و به اهل‌بیت توجه دارند که البته با تدابیر مقام معظم رهبری و حضور مجامع قرآنی تا حد زیادی برطرف شده است.

این مسئول عنوان کرد: در همین راستا و برای دادن پاسخ‌ دندان‌شکن به دشمنان تصمیم بر آن شد که امسال مراسم جمع‌خوانی در حسینیه اعظم زنجان برگزار شود.

وی با اشاره به این‌که حسینیه اعظم زنجان ظرفیت مناسبی برای حضور افراد بیشتری از مشتاقان قرآنی و همچنین امکانات لازم برای پارک ماشین را دارد، تصریح کرد: علاوه بر این ظرفیت ایجاد شد در حسینیه‌ای که به نام امام حسین (ع) مشهور است، برنامه قرآنی به این عظمت برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با تقدیر از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به منظور تدارک چنین برنامه‌ای در حسینیه اعظم زنجان عنوان کرد: این مراسم نقاط قوت بسیاری داشت اما این کافی نیست و باید در سال‌های آینده مراسم به نحو مطلوب‌تری برگزار شود.

این مسئول با اشاره به این‌که مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم از دیرباز بوده و الان هم وجود دارد، افزود: امیدواریم در سال‌های بعد نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری شده و با شکوه بیشتری مراسم برگزار شود.

خاتمی همچنین با تقدیر از نحوه قرائت قاریان در مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم تصریح کرد: یک سری اشکالات وجود داشت که امید داریم این نواقص نیز برطرف شود.

وی از نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، هلال‌احمر، سازمان تبلیغات، اوقاف و اصحاب رسانه در زمینه همکاری با مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله موسوی (امام جمعه فقید زنجان) اظهار کرد: ساخت دارالقرآن یکی از اقدامات برجسته آن بزرگوار بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود چند دارالقرآن دیگر برای فعالیت برای استان لازم است و امید داریم پس از رفع مشکل حوزه‌های علمیه این اقدام نیز در استان انجام شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید