امروز چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


زمینه مشارکت اقشار مختلف جامعه در فعالیت‌های قرآنی فراهم شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی شامگاه جمعه در همایش بزرگ قرآنیان اظهار داشت: مراسم قرائت قران کریم در ماه مبارک رمضان تا چهار سال گذشته در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار شده است که امسال نیز محفل قرانی ماه ضیافت در همین مکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داشتن صوت و لحن زیبای قرانی عنایتی از جانب خداوند است، گفت: داشتن صوت و لحن زیبا تنها حسن قرائت کمال نیست و زیبایی محتوا و حامل و عامل قران بودن زیبایی جاودانه را ایجاد می‌کند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه فعالان قرآنی باید برای عامل و حامل قرآن بودن تلاش کنند، ابراز کرد: لحن، صوت، تجوید و فنون قرائت زیبای قرآن کریم استعدادهای خدا دادی در انسان است که پله‌های نخست در راستای آموزش قرآن محسوب شده و هدف غایی به شمار نمی‌روند.

وی افزود: داشتن صوت و لحن زیبا مقدمه‌ای برای نفوذ قران در عمق و جان انسان است که زمانی آموزش قران تکمیل می‌شود که قران بر عمق جان و دل ما بنشیند و ما با قران عجین شویم.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: وقتی که مؤمن با خواندن قران آن را بفهمد، بداند و به درستی در مسیر عمل به آن حرکت کند انسان به همه چیز رسیده است و این همان چیزی است که اهل بیت(ع) در روایات خود از خواندن قرآن اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خواندن قران و عمل به آن سبب می‌شود که دیگر انسان خود را تنها احساس نکند، گفت: در این چند روز باقی مانده از ماه شعبان می‌توان با استغفار و توبه خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان مهیا کرد.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: در ارستای ورود به ماه ضیافت الهی استغفار، توبه، دعا و قرائت قرآن بیش از هر چیز دیگر مؤکدا در آیات و روایات قرآن کریم و اهل بیت(ع) اشاره شده است.

وی با بیان فضیلت قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ابراز کرد: قرآن نور است و اگر نور به محیطی کدر بتابد انعکاس متفاوتی با تابش نور به محیط صیقلی و صاف از خود نشان می‌دهد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید