امروز پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403 - Thu 05 09 2024

منو


زاد و ولد علم یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در آیین افتتاح مسجد دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، افزود: زاد و ولد علم یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز ماست و نسل جوان باید برای ساختن ایرانی آباد، آزاد و مستقل گام بردارند و با انگیزه الهی حرکت کنند و مطمئن باشند که مدد پروردگار متعال همواره یارای آنان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه یک دبیرستان بزرگ نیست، بلکه محیطی علمی برای تحقیق و پژوهش است، خاطرنشان کرد: دانشگاه محیط جنجال سیاسی نیست، بلکه محیطی برای نوآوری است تا بتواند گره‌ای از گره‌های جامعه را در ابعاد مختلف اقتصادی، صنعتی و علمی باز کند. سال تاسیس، افتخار برای دانشگاه نیست، بلکه تحقیقات و پژوهش‌ها است که می‌تواند مایه افتخار باشد و تعداد فارغ‌التحصیلان اهمیتی ندارد، زیرا دانشجوی فارغ‌التحصیلی که تئوری خوانده است و تحقیق و نوآوری بلد نیست به درد جامعه نیز نخواهد خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان اظهار کرد: یکی از افتخارات دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان این است که با وجود تعداد دانشجویان کم، کیفیت و دستاوردهای بسیاری برای ارائه به جامعه و کشور در خود دارد. روح تحقیق و نوآوری در این دانشگاه موج می‌زند و زحمات بسیاری انجام شده است.

امام جمعه زنجان در ادامه در خصوص ویژگی‌های شخصیتی امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: همه امامان ما کریم‌اند و اهل کرامت و بخشش، اما این لقب به لحاظ ویژگی‌ها و برجستگی‌های خاص امام حسن مجتبی(ع) توسط معصومین به ایشان اختصاص داده شده است.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: از جمله اقدامات مهمی که امام حسن مجتبی(ع) انجام داد ساخت خانه دومی در مدینه بود که آن را به مهمانخانه اختصاص داد و هر فردی که وارد این شهر می‌شد به این مهمانخانه هدایت می‌شد و هیچ فردی اجازه پرسش در خصوص نام، دلیل حضور و مدت اقامت را نداشت و افراد می‌توانستند به راحتی در خانه کریم اهل‌بیت(ع) اسکان داشته باشند. همچنین می‌توان به تقسیم سفره و غذای خود با نیازمندان و تقسیم همه اموال میان نیازمندان و حتی غلامان از سوی این امام همام اشاره کرد که این امر قلبی بسیار بخشنده را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه زیبایی رفتار بیش از هر چیز دیگری در شخصیت این امام بزرگوار موج می‌زد، عنوان کرد: از رفتار این امامان باید دریافت که شکرانه توانا شدن گرفتن دست ناتوان است و در آیات قران نیز خداوند متعال بارها به این مهم اشاره کرده است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: قرارگیری ولادت امام حسن مجتبی(ع) در ماه مبارک رمضان و نیز به سادگی گذشتن از روز شهادت ایشان موجب شده است تا شناخت کمتری نسبت به این امام با کرامت داشته باشیم، اما این را باید دانست که نرمش قهرمانانه ایشان در تاریخ موجب بروز و پیروزی واقعه عاشورا در تاریخ می‌شود.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید