امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین هستند

آیت الله خاتمی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه در دیدار با طلاب و روحانیون استان زنجان با بیان اینکه طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین هستند، اظهار داشت:مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى می‌توانند در راستای توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مسئله جهاد تبیین اقدامات سازنده و ارزشمندی داشته باشند.

طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین هستند
وی در ادامه با اشاره به منشور روحانیت که امام خمینی (ره) در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‏های علمیه را تعیین کردند، گفت:متاسفانه منشور روحانیت امام بسیار متروک مانده است و برخی صاحب نظران معتقدند در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از علما و روحانیون عمدتا حول محور منشور روحانیت امام است، گفت:این مسئولیت خطیر بر عهده شما علما و روحانیون است.

طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین هستند
وی با اشاره به اینکه سپاه نزدیک‌ترین ارگان برای پاسداری از ستون خیمه انقلاب است، تصریح کرد:مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه می‌توانند با تدبیر و برنامه ریزی در راستای منشور روحانیت امام اقدامات سازنده‌ای داشته باشند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اتفاقات سال گذشته کشور، گفت:جوانان و نوجوانان که در خیابان‌ها حضور داشتند، فرزندان ما هستند و این مسئولیت بر عهده ما است که با جهاد تبیین و گفتن واقعیت‌ها توطئه‌های دشمن را بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه حضور در پایگاه ها، حوزه‌ها و مساجد در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین بر عهده شما طلاب و روحانیون است، افزود:مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به خوبی حاضر شدند و در خط مقدم حضور شایسته‌ای داشتند و امروز مقاوم‌ترین میدان برای سپاه است.

طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین هستند
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه سخنرانی رهبرانقلاب (مدظله العالی) در آغاز سال نو نقشه راه در طول سال است و باید به آن توجه کرد، گفت:از شما طلاب انتظار می‌رود به این مسائل توجه ویژه‌ای داشته باشید.

این مسئول با بیان اینکه طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین مبارزه با استکبار و ظلم ستم هستید، افزود:عمل به دستورات و فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر ما واجب است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه خداوند برای هدایت انسان پیامبران را فرستاد و کار انبیا بیدار کردن فطرت انسان و بازگشت فطرت انسان است، گفت:رسالت و ماموریت انبیا یادآوری نعمت‌های فراوان و شکوفایی استعداد موجود در درون انسان است.

طلاب و روحانیون در خاکریز اول جهاد تبیین هستند
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) باور داشتند که ما می‌توانیم و مردم نیز این موضوع را به خوبی درک کرده بودند، عنوان کرد:هر انقلابی نیاز به ایدئولوژی، رهبریت و مهمترین مسئله مردم دارد و زمانی می‌توان موفق شد که مردم همراه و برای رسیدن به آزادی و عزت در صحنه‌ها حضور داشته باشند.

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد:شهید مطهّری که خود کوه ایمان بود، در مقابل ایمانِ امام اظهار حیرت و شگفتی می‌کرد و پس از ملاقات با امام در پاریس و پس از بازگشت گفت که من چهار ایمان در امام مشاهده کردم: ایمان به هدف؛ ایمان به راه؛ ایمان به مردم؛ و از همه بالاتر ایمان و اعتماد به خدا و همین عوامل عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تربیت شده فکری، سیاسی، علمی و عرفانی امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد:هیچ ملت و امتی نظیر امام خمینی را ندیده است و اندیشه و ابعاد شخصیتی امام در دنیا بی نظیر است.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید