امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه آینده کشور است

 

 

آیت‌الله علی خاتمی، امروز در رویداد گفتمانی قیام جوانان که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و مهارت‌افزایی نوجوانان دهه هشتادی در این زمینه برگزار شد با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: خلاصه کتابی با عنوان «زینب، بانوی قهرمان» این است که می‌گویداگر تنها یک مدال داشته باشم و آن مدال را در بین قهرمانان کربلا بخواهم به یک نفر بدهم، شایسته‌ترین فرد برای این مدال، حضرت زینب(س) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه است که دانشمندان، نخبگان و جوانان باید برای اجرای آن ریل‌گذاری کنندف گفت: نقاط قوت و ضعف خود را باید بشناسیم و در پی افزودن بر نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف در گام دوم انقلاب باشیم.

وی با اشاره به شعر معروف «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود...» خاطرنشان کرد: هر فردی حتی ماتریالیست هم اگر بخواهد حادثه کربلا را ارزیابی کند و رمز ماندگاری آن را بنویسد، حرفی جامع‌تر از این را پیدا نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه حادثه عاشورا به 3 شهر مهم آن زمان یعنی کوفه، شام و مدینه منتقل شد، تصریح کرد: حضرت زینب(س) بذر انقلاب در کوفه پاشید و در شهرهای شام و مدینه نیز آگاه‌سازی کرد.

وی افزود: رمز ماندگاری اسلام به برکت خون مطهر سیدالشهدا(ع) و رمز ماندگاری عاشورا هم به برکت حضرت زینب(س) است.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 4 نسل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، گفت: نسل‌های اول و دوم، انقلاب را به پیروزی رسانده و جنگ تحمیلی را مدیریت کردند و قهرمانانه پیروز شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه نسل‌های 3 و 4 روزهای انقلاب و جنگ تحمیلی را ندیدند، ابراز کرد: متاسفانه حوادث بعد از انقلاب، یکی پس از دیگری آنقدر تند اتفاق افتاد که فرصتی ایجاد نشد تا حوادث تاریخ انقلاب را به‌صورت مدون بنویسیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب را نوشته و اهمیت آن را بیان فرمودند، گفت: ایشان فرمودند اگر می‌خواهید انقلاب اسلامی را ارزیابی کنید، یکی از راه‌های آن مقایسه انقلاب ایران با انقلاب‌های بزرگ دنیا یعنی روسیه و فرانسه است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: موانعی مانند تحریم، بایکوت سیاسی و جنگ تحمیلی که ما در این مدت داشتیم را انقلاب‌های روسیه و فرانسه نداشته‌اند و منصفانه باید قضاوت کرد که ما با وجود این موانع و تهدیدات و تحریم‌ها به کجا رسیده‌ایم.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کرده‌اند، تئوریسین نیستند بلکه فردی هستند که از دوران مبارزاتی قبل از انقلاب، جزء ارکان انقلاب اسلامی بوده و در بخش‌های مختلف انقلاب از جمله حوزه علمیه، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، امامت جمعه تهران، عضویت در شورای انقلاب و نماینده امام(ره) در شورای عالی دفاع، حضور داشته و اشرافیت کامل به انقلاب اسلامی دارند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از همه آگاه‌تر، داناتر و خبره‌تر بوده و تمام ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور را می‌شناسند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، واقع‌بینانه و منصفانه نوشته شده و مبالغه ندارد، تصریح کرد: رهبر انقلاب در این بیانیه، آینده روشن برای انقلاب را به‌طور خلاصه ترسیم کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه است که دانشمندان، نخبگان و جوانان باید برای اجرای آن ریل‌گذاری کنند گفت: نقاط قوت و ضعف خود را باید بشناسیم و در پی افزودن بر نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف در گام دوم انقلاب باشیم.

وی اظهار داشت: کارهایی شده اما منسجم نبوده و اقدامی که امروز از پایه دانش‌آموزی شروع شده با توجه به تجربیاتم می‌گویم که به موفقیت این نگرش امیدوارترم.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب، دریای تجربه بوده و مطالبشان همواره امیدوارانه است و ذره‌ای بوی یاس و ناامیدی در آن احساس نمی‌شود اما نباید منتظر معجزه باشیم بلکه باید به‌صورت جهادی وارد میدان شویم.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید