امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


روحیه فساد ستیزی از ویژگی‌های برجسته رئیس قوه قضاییه است

آیت‌الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان اظهار داشتند : از حضرت امیر المومنین علی (ع) پرسیدند، عدالت بهتر است یا سخاوت، حضرت هم عدالت و هم سخاوت را تعریف کردند و فرمودند؛ عدالت آن است که هر چیزی در جای خودش قرار گیرد و سخاوت هم  بیش از استحقاق و ظرفیت است، بعد حضرت نتیجه گیری کردند، شما با سخاوت تعداد ۱۰ تا ۲۰ نفر را می‌توانید راضی نگه دارید، ولی با عدالت همه را می‌شود راضی نگه داشت.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امروز از همه ابعاد مختلف شرایط حساسی در کشور داریم و شاید هیچ وقت سه قوه قضاییه مانند امروز با همدیگر هماهنگ نبودند، انتظار این است که از این فرصت استفاده بهینه صورت گیرد.
وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان و عملکرد خوبشان در این استان که امید آفرینی خوبی در جامعه ایجاد کردند، افزود: روحیه فساد ستیزی از ویژگی‌های خوب رئیس قوه قضاییه است.
آیت الله خاتمی با اشاره به جایگاه بالای امر قضا و قضاوت در جامعه گفت: در امر قضاوت به لحاظ نوع و حساسیت کار و اینکه هر دو طرف پرونده خود را ذی‌حق می‌دانند طبیعی است 50 درصد مراجعین ناراضی می شوند و حتی اگر حضرت علی (ع) که عادل‌ترین قاضی است، میان افراد قضاوت کند باز هم  تعدادی ناراضی هستند.
وی کار داوری و میانجیگری در قوه قضاییه را اقدامی خوب و اثر گذار در سازش پرونده‌ها برشمرد و اظهار داشت: رفع اختلاف و فصل خصومت بسیار ارزشمند است و استفاده از ریش سفیدان در این امر بسیار گره گشاست
در پایان مراسم از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام و المسلمین محسن کرمی تقدیر و بهروز عباسی به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان معرفی شد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید