امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


نشست هم اندیشی استانی حوزه های علمیه زنجان

 

آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در نشست هم اندیشی استانی حوزه های علمیه زنجان، با ارائه پیشنهاداتی در خصوص برگزاری جلسات هم اندیشی گفت: پیشنهاد بنده برای پیشرفت روز افزون حوزه های علمیه این است که مدیران مدارس علمیه استان، حداقل سالی دو بار با هم نشست و جلسات هم اندیشی برگزار کرده و تجربیات موفق خود را به دیگر مدیران مدارس نیز انتقال دهند.

وی در ادامه با اشاره به عملیاتی تر بودن پیشنهاد فوق در مدارس اظهار داشت: مدیران مدارس علمیه که هر روز با اساتید مدرسه تحت مدیریت خود برخورد دارند سعی کنند به صورت روزانه مشکلات طلاب را مطرح کرده و به صورت هفتگی و خارج از وقت درسی جلسه ای را برای بررسی آن مشکلات برگزار نمایند.

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان این که باید از خداوند به سبب حضور در حوزه علمیه شاکر باشیم تصریح کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که به خاطر لطف او و لقمه حلال پدر و مادر خود در این وادی علم وارد شده و افتخار سربازی امام زمان (عج) را پیدا کرده ایم از این رو باید در این مسیر به پیشرفت و موفقیت روزافزون فکر کرده و رو به کمال حرکت کنیم.

آیت الله خاتمی  در ادامه افزود: برای استانی مانند زنجان شاید کمی سبب تأثر و تأسف باشد که زمانی به صورت هم زمان 25 مجتهد و فقیه در زنجان زندگی می کردند ولی امروز به سبب مشکلات و موانع موجود از نقطه مطلوب فاصله گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به فتوای جهاد آیت الله سیستانی در برابر حملات داعش در عراق گفت: یکی از برنامه های حوزه علمیه باید فقیه و مجتهد پروری باشد، فقهایی مانند آیت الله سیستانی که به ظاهر سیاسی نیستند ولی با یک تصمیم شجاعانه و به موقع و با صدور فتوای جهاد عمومی برای مبارزه با داعش، آمریکا را در منطقه و عراق گیج و فلج کرد، آمریکایی که برای سال های بعد از این نیز بر روی منطقه مطالعه کرده است.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه زنجان در ادامه با بیان این که پدیده داعش چیز جدیدی نیست اظهار داشت: جریان داعش چیز جدیدی نیست و در استانی مانند الانبار شاید نزدیک به هفت سال بود که یک مأمور دولتی و حکومت عراق جرأت حضور در آنجا را نداشت چرا که به جرأت می توان گفت 90 درصد مردم آن استان علاقه مند به حضور داعش بودند از این رو هنگام ورود داعش به آنجا به جای مقاومت به استقبال آنها رفتند.

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به فقه پویای شیعه و مطرح شدن آن از سوی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: امام راحل با مطرح کردن فقه پویا و فقه جواهری حدودا می توان گفت که فقه شیعه را بیمه کرد و هنوز هم که هنوز است حوزه های علمیه از برکت وجود مبارک ایشان استفاده می کنند.

این مسؤول در پایان با انتقاد از مدرک گرایی صِرف در حوزه های علمیه گفت: یکی از معضلات حوزه های علمیه مدرک گرایی در آن می باشد که متأسفانه امروز حوزه ها را تحت الشعاع قرار داده است و به نظر بنده اگر زندگی و معاش طلاب به صورت مطلوب تأمین شود آنها دیگر خیلی کمتر به دنبال وظایف طلبگی خود می روند

.

گزارش تصویری مرتبط:

نشست هم اندیشی استانی حوزه های علمیه زنجان

 

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید