امروز چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403 - Wed 05 15 2024

منو


همایش امر به معروف و نهی از منکر استان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان :

حساسیت های لازم نسبت به منکرات در جامعه وجود ندارد.

آیت الله علی خاتمی روز پنجشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر استان، با تاکید بر اینکه بی تفاوتی ها در برابر منکرات عوارض نامطلوبی بر جای می گذارد، افزود: بی تفاوتی و بی توجهی تک تک افراد جامعه نسبت به مقوله مهم منکرات به گسترش فساد و بی بندباری شده و در نتیجه همه خوب و بد را گرفتار می کند.

وی یادآوری کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر اصل مهم انکار ناپذیر در دین اسلام به شمار می رود که نسبت به رعایت و ترویج آن توصیه و تاکید فراوانی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، قانون اساسی جمهوری اسلامی ابران را جامع ترین و کامل ترین قانون در کشور بیان کرد و گفت: برخی اصول این قانون به خوبی در جامعه اجرا شده اما در اجرای برخی قوانین عقب ماندگی هایی حاصل شده است.

وی اظهار کرد: یکی از قوانین مهم در این قانون اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر است که آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مقابل تمامی واجبات همچون قطره ای در برابر دریای خروشان است، تصریح کرد: همه آحاد مختلف جامعه باید نسبت به این امر مهم حساسیت ویژه ای داشته و به آن ملزم باشند.

وی، نفرت قلبی، تذکر لسانی و اعمال قدرت را از ویژگی های بارز نهی از منکر عنوان و اظهار کرد: اعمال قدرت از وظایف دستگاههای نظارتی است و البته این موضوع مهم نیز باید بر اساس مسائلی مهم مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: فریضه امر به معروف مسله ای عقلی، فطری و از همه مهمتر موضوعی اجتماعی است که ترویج آن به سلامت جامعه منجر می شود.

وی یادآوری کرد: هم اکنون معضلات و ناهنجاری های متعددی در جامعه وجود دارد که بی تفاوتی ها و عدم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از علل مهم آن محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: همگان در برابر فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسوول هستند و اجرای آن برای اصلاح معایب ضروری است.

وی اسلام را کاملترین دین در جهان عنوان و خاطرنشان کرد: این دین پاسخگوی تمامی نیازهای بشر بوده و این موضوع در تمامی ابعاد به خوبی نمایان است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید