امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


ماندگارترین هنرمندان تاریخ شهدا هستند

آیت‎الله شیخ علی خاتمی شامگاه یک‎شنبه در نخستین جشنواره قلم‎های آسمانی در استان، ضمن گرامیداشت روز 22 اسفندماه به عنوان روز شهدا، اظهار کرد: بزرگداشت و نکوداشت یاد شهیدان یک واقعیتی است که شهدا به آن نیاز نداشته و انسان‎ها نیازمند آن هستند که یاد و خاطره آنها را گرامی بدارند.

ایشان با اشاره به اینکه هر انسان با وجدانی می‎پذیرد که عزت، اقتدار و امنیت امروزی ما مرهون شهدا است و همه انسان‎ها به شهدا نیاز دارند در حالی که آنها بی‎نیاز از ما هستند، تصریح کرد: همه قشرها و صنف‎ها باید به گونه‎ای عمل کنند که یاد شهیدان در جامعه کم رنگ نشود و فرهنگ ایثار و شهادت و آزادگی و جانبازی همچون خون در رگ‏های ما جاری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه لازم است که عکس شهدا فقط زینت بخش دیوارها و خیابان‎ها نباشد بلکه فکر و منطق شهیدان مورد توجه و الگو قرار گیرد، اضافه کرد: انسان اگر صراط مستقیم را انتخاب کند خداوند به عمر و به فکر او برکت می‎دهد و چنین انسانی از هر لحظه زندگی خود لذت برده و در اوج نشاط است.

آیت‎الله خاتمی ادامه داد: اوج نشاط انسان این است که احساس کند وظیفه بندگی خود را انجام داده و احساس آرامش می‌کند.

ایشان با اشاره به اینکه زبان هنر زبان گویایی است، یادآور شد: هنر یک موهبت خدادادی است که اگر در مسیر درست استفاده شود، گذشت زمان آن را کهنه نخواهد کرد. 

امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: از سویی هنر یک جلوه ندارد بلکه دارای چند جلوه چون موسیقی، نت، وزن، ترکیب رنگ، معماری، نقاشی، آینه کاری و ... اینها هنر است.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به اینکه هر نوع هنر، تعالی داشته باشد خدا را مدح کرده و انسان و زیبایی‎های هستی را بیان می‎کند، افزود: ماندگارترین هنرمندان تاریخ شهدا هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اظهار کرد: وصیت‎نامه 3 هزار شهید استان زنجان در 9 جلد آماده شده که جلد نخست آن در حال حاضر چاپ شده است.

آیت‎الله خاتمی با بیان اینکه همه مدیون شهدا هستند و برگزاری مراسم‎ها، تکریم قداست، شهامت، مردی و مردانگی و آزادگی است، تصریح کرد: تکریم خانواده شهدا نیز خود نوعی تکریم این قداست‎ها محسوب می‎شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید