امروز شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat 04 20 2024

منو


ارائه خدمات در روستا موجب ماندگاری جمعیت می‌شود

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی ظهر امروز در همایش یک روزه نقش جوانان در توسعه روستاها اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب نخستین کسی بود که موضوع توجه به روستاها را پایه‌گذاری کرد.

ایشان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در نظرات خود تاکید داشتند که انقلاب اسلامی انقلاب محرومان است، اضافه کرد: ایشان در سخنان خود تاکید داشتند که محرومان به عنوان ولی نعمتان انقلاب بوده و در لبیک به ندای امام (ره) در روستاها حضور یافتند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه جوانانی که دیروز لبیک امام را گفته و در جبهه‌های حق حضور یافتند، خاطر نشان کرد: تعدادی از این جوانان به شهادت رسیدند و عده‌ای نیز باقی ماندند و برای رشد کشور تلاش کردند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در روزهای نخست انقلاب عده‌ای پیش قدم شده و در مناطق مختلف اقدام به محرمیت‌زدایی در محروم‌ترین نقاط کشور می‌کردند، بیان کرد: بیشتر این افراد در روستا اقدام به کمک برای برداشت این طرح می‌کردند.

ایشان با اشاره به اینکه طرح محرومیت‌زدایی در کشور طرفداران بسیاری داشت، افزود: بر همین اساس فرمان امام (ره) به عنوان جهاد سازندگی صورت گرفت و همین مقدار کارهای عمرانی در روستاها که می‌بینیم در کشور پس از انقلاب اسلامی انجام شده و روستاهای بالای 10 خانوار وجود ندارد که برق نداشته باشد، مشاهده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه پیش از انقلاب از 65 هزار روستا یک هزار و 500 روستا برق داشتند، اظهار کرد: در آن زمان بیشتر جاده‌ها خاکی بود و گازرسانی حتی در شهرها نبود چه برسد در روستاها.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در ابتدا کارهای اولیه انجام می‌شد و با گذشت زمانی فعالیت‌های عمرانی در روستاها آغاز شد، بیان کرد: امروزه حتی صنایع کوچک روستایی در این مناطق ایجاد شده است.

ایشان با اشاره به اینکه جهاد سازندگی خدمات بسیاری را به جامعه ارائه داده است، افزود: اما براساس مصالح جهاد سازندگی و سازمان کشاورزی ادغام شد و این سازمان هم‌اکنون نیز برنامه‌های بسیاری را در حوزه روستایی و نیز کشاورزی در دست پیگیری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در دوره‌ای از انقلاب 70 درصد مردم در روستاها زندگی می‌کردند، خاطر نشان کرد: 30 درصد از جمعیت نیز در آن زمان در شهرها زندگی می‌کردند که این آمار هم‌اکنون معکوس شده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره اینکه مهاجرت می‌تواند مسائل اقتصادی و اجتماعی زیادی را به دنبال آورد، بیان کرد: این موضوع موجب تغییر شیوه‌های زندگی می‌شود.

ایشان با بیان اینکه مهاجرت ذاتا چیز بدی نیست و نمی‌توان روستایی را به اجبار در روستاها نگهداشت بلکه اگر تامین سلامت، معاش و تحصیل نباشد نمی‌تواند او را به زور در روستاها نگه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اگر خدمات به روستاها برسد، مردم در آنجا ماندگار می‌شوند، عنوان کرد: اگر بخواهیم روستایی در روستا بماند، باید درآمد داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مطرح کردن مطالبات هنر نیست، ادامه داد: آنچه موثر است ارائه پیشنهادات و راهکار‌ها و اجرایی کردن آن است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید