امروز جمعه, 14 ارديبهشت 1403 - Fri 05 03 2024

منو


نیروی انسانی، سرمایه جامعه است

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 124

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در رابطه با بزرگ‌ترین ثروت یک جامعه، اظهار کرد: بزرگ‌ترین ثروت یک جامعه نیروی انسانی آن جامعه است. نیروی انسانی به عنوان پایه اصلی قدرت اقتصادی بالا در جامعه و قدرت نظامی هوشیار و متناسب با شرایط تعیین‌کننده است.

وی در در خصوص ارتباط بهره‌وری بالا در جوامع با ضریب هوشی افراد، افزود: کمیت و توجه به کیفیت نیروی انسانی در جامعه لازم است. بحث‌های علمی که در رابطه با ضریب هوشی افراد مطرح شده در جای خود صحیح بوده اما گاهی یک کشوری از پایه برنامه‌ریزی‌‍‌های خود را به طور علمی و برنامه‌ریزی شده انجام می‌دهد که بهره‌وری و خروجی آن، دارا بودن 50 درصد جمعیت کشور به ضریب هوشی بالا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: در برخی از کشورها از همان ابتدا زیرساخت‌های برنامه‌ریزی شده با بهره‌وری بالا وجود دارد که این بهره‌وری به گونه‌ای نشان می‌دهد که 50 درصد افراد جامعه دارای ضریب هوشی بالایی هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) در رابطه با فلسفه ارسال رسل مطالبی را بیان کرده‌اند. امیرالمومنین (ع) در یکی از این مطالب فرمودند: انبیا آمده‌اند استعدادها و قابلیت‌های موجود در انسان‌ها را شکوفا کنند. معلمی شغل انبیا است و آموزش و پرورش در این راستا باید استعداها را شکوفا کند اما متاسفانه آخرین شغلی که معلمان ما انتخاب می‌کنند، شغل معلمی است.

امام جمعه زنجان با اشاره به یکی از آفت‌‍‍‌های موجود در نظام آموزش و پرورش، بیان کرد: از آفت‌های جدی در این رابطه حدود هفت سال حق‌‍ التدریسی است که بار مجموعه شده و همه ما تا آنجایی که ظرفیت و توانایی داریم باید در جهت شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امانت یک نسل هستند، اظهار کرد: دانش‌آموزان تنها امانت والدین نبوده، بلکه امانت یک نسل هستند. نسل دانش آموزان حدود 99 هزار و 150 نفر است که به عنوان امانتی در دست آموزش و پرورش بوده و فردا باید همه پاسخ‌گو باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در رابطه با چالش‌ها، افزود: در رابطه با چالش‌‍‌ها ما همیشه به دنبال مقصر می‍‌گردیم و دنبال مقصر گشتن یک نوع فرافکنی است. من با همه این کاستی‌ها اعتقادم بر این است که آموزش و پرورش، فرهنگی‌ترین صنف جامعه است.

این مسئول با اشاره به برنامه سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: همه افراد مرتبط با سند تحول بنیادین باید آموزش دیده و جدی گرفته شود و در این زمینه باید به صورت صحیح اطلاع‌رسانی شود. سند تحول کاری علمی و قوی است، منتها کار خوب وقتی خوب است که خوب اجرا شود. 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید