امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


فعال‌سازی شاخه دانش‌آموزی و دانشجویی ستاد نماز جمعه‎‎

آیت‌الله شیخ علی خاتمی در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه زنجان بمناسبت پنجم مرداد  گرامیداشت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه (روز نماز جمعه ) با بیان اینکه نماز واجب است، منتهی نماز ارکانی هم دارد، اظهار کرد: یادمان باشد فراموش کردن ارکان نماز برخلاف واجبات، آن را باطل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان عید غدیر و مباهله را رکن اعیاد ذی‌الحجه دانست و گفت: این دو عید از واجبات رکنی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با کاسته شدن از شیوع ویروس کرونا مجالس باشکوهی برای اعیاد برگزار شد، افزود: اما متاسفانه مباهله تحت‌الشعاع قرار گرفت که باید تجدید نظر شود.

آیت‌الله خاتمی با تشریح مباهله تصریح کرد: از افتخارات شیعه مورد تایید قرار گرفتن توسط ائمه است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه همت ایام محرم برای دهه نخست محرم است در حالیکه اصل مصیبت بعد از عاشورا است، ادامه داد: دیگر نکته مورد توجه برپایی پرچم‌های عزا بعد از غدیر است، حال آنجه باید توجه کرد که مباهله از بزرگ‌ترین اعیاد به شمار می‌رود.

وی به قرار گرفتن در آستانه برگزاری نخستین نماز جمعه رسمی بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: برگزاری نماز جمعه دارای شکل خاص و نیازمند مقدماتی است چرا که نماز جمعه حج فقرا محسوب می‌شود.

آیت‌الله خاتمی نماز جمعه را نماز عبادی و سیاسی عنوان کرد و گفت: داشتن دو خطبه هم متضمن همین سیره است که در خطبه اول مسائل اعتقادی و در خطبه دوم مسائل سیاسی و اجتماعی بیان می‌شود.

امام جمعه زنجان با تشریح سیر زمانی و مکانی برگزاری نماز جمعه در شهر زنجان بعد از پیروزی انقلاب که از دبیرستان شریعتی آغاز شد و در مسجد سید و امامزاده ادامه یافت، گفت: بعد از انتقال نماز جمعه به مصلی هم مشکلاتی وجود داشت که با پیگیری و تلاش هیأت مدیره مصلی اوضاع به مرور بهبود و حاضران در نماز هم به مرور روند افزایشی یافته است.

وی حاضران در نماز جمعه را مهمان خواند و ادامه داد: نحوه برخورد با نمازگزاران هم باید به مانند مهمان باشد و سنت و سیرت مهمان‌نوازی هم باید به صورت کامل رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان فعال‌سازی شاخه دانش‌آموزی و دانشجویی را در ستاد نماز جمعه مورد تاکید قرار داد و گفت: هر چند حضور جوانان در نماز جمعه خوب است ولی باید از تجربیات برای بهبود این وضعیت از جمله پیش‌بینی سازوکاری برای دانش‌آموزان و دانشجویان پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: دست‌اندرکاران نماز جمعه باید همه سعی خود را برای مدارا با حاضران در نماز جمعه داشته باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری نماز جمعه استان زنجان، نماز را بهترین عمل دانست و اظهار کرد: خادمان نماز هم به عنوان بهترین عمل جایگاه خود را دارند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید