امروز دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 - Mon 05 06 2024

منو


جامعه هدف بهزیستی علاوه بر نیاز مادی نیاز روحی نیز دارند

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در دیدار با کارکنان بهزیستی استان زنجان با تبریک هفته بهزیستی و همچنین عید سعید فطر با اشاره به اجتناب‌ناپذیر بودن وقوع برخی از مسائل در زندگی امروزی اظهار کرد: برخی از حوادث در نتیجه کار، سیل، زلزله و ... رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از معلولیت‌ها نیز در اثر عدم رعایت بهداشت ازدواج رخ می‌دهد، بیان کرد: همین امور موجب می‌شود که یک عده معلول به دنیا بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: برخی از حوادث کاری و بلایای طبیعی نیز موجب می‌شود، شخص دچار معلولیت شده و به آسیب‌های روحی، جسمی و روانی مبتلا شود.

وی همچنین به وجود ایتام در زندگی امروزی اشاره کرد و گفت: شما نمی‌توانید جامعه‌ای را تصور کنید که در آن یتیم و یا معلول نباشد، اما با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان تعداد آنها را کاهش داد.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به اینکه برخی از معلولیت‌های موجود در جامعه به بهداشت ازدواج برمی‌گردد، افزود: بخشی از این افراد جامعه هدف بهزیستی هستند و باید کاری انجام شود که با انجام اقدامات پیشگیرانه این تعداد در جامعه کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به برخی از نیازهای روحی و روانی جامعه هدف بهزیستی بیان کرد: این گروه علاوه بر اینکه نیاز به تامین برخی نیازهای مادی دارند به امور عاطفی نیز نیازمند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه نیاز مددجویان بهزیستی صرفا تامین مسکن و شغل نیست، گفت: اینگونه افراد به حمایت‌هایمعنوی و عاطفی نیز نیاز دارند.

وی با اشاره به تاکیدات دین اسلام در زمینه رسیدگی به سالمندان افزود: از نظر روانی وقتی سالمند در محیط اجتماع باشد در امان است ولی اگر در فضای بسته خانه باشد، افسرده می‌شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به مبحث مشاوره‌های قبل از ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: بحث مشاوره در بهزیستی باید بیش از پیش تقویت شود.

وی با تاکید بر ارائه مشاوره‌های خانواده مبتنی بر اصول دینی و اسلامی بیان کرد: مردم ما مسلمان هستند و در صورتی که باورهای دینی در آنها تقویت شده و مشاوره‌ها به صورت دینی ارائه شود با وجود طوفان در آرامش زندگی خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر تخصصی کردن مشاوره‌های بهزیستی به زوج‌های جوان تصریح کرد: در بحث مشاوره صرفا نباید به مدرک و تخصص افراد بسنده کرد بلکه باید به مهارت‌های وی نیز توجه کرده و بر آن اساس اجازه مشاوره به فرد داد.

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید