امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


ثبات قدم و ایمان رمز عزت، پیروزی و اقتدار انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر سه‌شنبه در پیش اجلاسیه شهدای جهاد کشاورزی که در قالب ششمین یادواره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر در سالن شهید جاوید محسنی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برگزار شد، گفت: ثبات قدم رمز عزت، پیروزی و اقتدار انقلاب اسلامی است و نباید این امر مورد غفلت قرار گیرد.

آیت‌الله علی خاتمی اظهار کرد: روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، ایران ۳۵ میلیون جمعیت داشت و الان این تعداد به ۸۵ میلیون نفر رسیده است. ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ایران شرایط قبل از انقلاب و نیمی از آنها شرایط دوران جنگ را ندیده و امروز سوالشان این است که چرا ایران وارد میدان جنگ شده است.

باید به جوانان پاسخ قانع کننده درباره علل شروع جنگ بدهیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ما باید پاسخی قانع‌کننده به جوانان بدهیم تا بدانند شروع کننده جنگ و علل آغاز این نبرد نابرابر چه بوده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ما آغازگر جنگ نبودیم و به هیچ وجه راضی به شروع جنگ تحمیلی نبودیم، اظهار کرد: کشوری که ۲ هزار و ۵۰۰ سال سلطنت بر آن حکمرانی کرده بود، به دست عالمی مجاهد و مجتهدی جامع شرایط مدیریت می‌شد و در چنین موقعیتی بعد از پیروزی انقلاب، انواع توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی شروع شد.

وی ادامه داد: در روز سوم پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق مختلف کشور جنگ مسلحانه علیه انقلاب آغاز شد و ما شرایط سختی را تجربه کردیم به طوری که ضد انقلاب با عناوین خلق کرد، بلوچ، عرب و خلق آذربایجان وارد جنگ مسلحانه شدند تا کشورمان را دچار ناامنی کنند.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: در چنین شرایطی که جنگ داخلی به راه افتاده بود در ۲۹ شهریور سال ۵۹ رژیم بعث با پشتیبانی شرق و غرب از هوا، زمین و دریا به کشورمان یورش آورد تا انقلاب اسلامی را دچار چالش کند.

وی بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز خاکی، یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی و هشت پایگاه نظامی جمهوری اسلامی ایران مورد هجوم دشمن قرار گرفت و صدام نیز ادعا می‌کرد در کمترین زمان مناطق مختلف ایران را اشغال خواهد کرد.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: در این جنگ دشمن برای تفریح به ایران نیامده بود بلکه سعی می‌کرد با نقشه عربی ایران، کشورمان را اشغال کرده و در مدت یک هفته خود را به تهران برساند. در این شرایط سخت ما یا باید تسلیم دشمن می‌شدیم و یا راه مقاومت را در پیش می‌گرفتیم.

آیت‌الله خاتمی گفت: ملت ایران همان راهی که یک هزار و ۴۰۰ سال پیش حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) برای ما توصیه کرده بود، در پیش گرفتند تا با ایستادگی و مقاومت دشمن را وادار به تسلیم کنند.

امام جمعه زنجان افزود: دشمن به قصد پیچیدن طومار انقلاب به ایران حمله کرده بود و حتی می‌خواست ایران رابه سه کشور مختلف تقسیم کند اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران مانع از تحقق اهداف شوم آنها شد.

وی ادامه داد: امروز نیز عده‌ای با شعار تجزیه‌طلبی سعی می‌کنند ایران را وارد فاز عملیات روانی کنند اما نمی‌دانند صدام که سابقه چنین تفکری را داشت، از این ملت سیلی محکمی خورد.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: در حوادث اخیر نیز برای تجزیه ایران نقشه‌هایی کشیده بودند اما با هوشیاری ملت ایران همه این توطئه‌ها خنثی شد.

وی مشارکت همه آحاد جامعه را در دوران دفاع مقدس برای بیرون راندن رژیم بعث عراق یادآور شد و بیان کرد: در این بین سنگرسازان بی سنگر سعی کردند تا در کنار کار تخصصی خود از مرزهای این سرزمین صیانت کنند.

آیت‌الله خاتمی انتخاب اسم زیبای سنگرسازان بی‌سنگر را از سوی امام راحل و تعبیر شایسته مقام معظم رهبری یادآور شد و تصریح کرد: امروز نیز تنها راه پیروزی و عزت ما وحدت و همگرایی در سایه تبعیت از ولایت است تا شاهد تحقق وعده الهی و نصرت خداوند متعال باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به عربده کشی‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: با نمایش موشک فتاح و قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران همه این معادلات شکست خورد و دشمن دیگر توان قدرت‌نمایی ظاهری را نخواهد داشت.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید