امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


ترویج ارزش زکات نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

آیت‌الله علی خاتمی در جلسه شورای زکات استان زنجان با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در اطلاع رسانی‌ها و فرهنگ‌سازی خصوصاً در حوزه‌های دینی، اظهار کرد: در بحث گلریزان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، زمانی که صدا و سیما وارد عمل شد، ارقام جمع‌آوری شده به طور غیرمنتظره‌ای بالا رفت.
وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های فضای مجازی در این خصوص بسیار کم استفاده می‌شود، تصریح کرد: در راستای‌ فرهنگ‌سازی باید از فضای مجازی و پتانسیل‌های مدارس و دانشگاه‌ها بهره کافی را برد اما متاسفانه در استفاده از این زمینه‌ها غفلت می‌شود.
امام جمعه زنجان با اشاره به اهمیت زکات، افزود: زکات صدقه، سلامت است، حتی روایت‌هایی نیز در این خصوص وجود دارد که اشاره می‌کند برای سلامتی کودک در رحم مادر هم زکات و صدقه داده شود.
وی با تاکید بر اینکه زکات فطریه و زکات دو مقوله جدا هستند، یادآور شد: فتوای همه مراجع به این موضوع تاکید دارد که زکات فطریه فقط باید در بحث معیشت استفاده شده و نباید در حوزه‌های دیگری هزینه شود.
آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: سازمان‌ها و نهادها در خصوص زکات نباید جزیره‌ای عمل کنند و باید بر روی مسائل متمرکز باشند. کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مکمل هم بوده و خوشبختانه هر یک به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید