امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


۱۳ آبان روز تجلی آزادگی و شجاعت ملت ایران علیه استکبار جهانی است‎‎

آیت الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در آئین نواختن زنگ استکبار ستیزی به مناسبت ۱۳ آبان در دبیرستان شریعتی شهر زنجان، گفت: این ایام رنگ و بوی حضور نوجوانان و جوانان را در تاریخ انقلاب را دارد.
وی اظهار کرد: دانش آموزان در صحنه‌های مختلف نقش آفرینی‌های موثری را داشته و دارند و امروز هم باید این دانش آموزان راه شهیدان دانش آموز را ادامه بدهند
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در جریان جنگ جهانی دوم هم ایران اعلام بی طرفی کرده بود، سه دولت آمریکا، انگلیس و شوروی سابق وارد ایران شدند و در واقع کشور را اشغال کردند، گفت: این اتفاقات بدون اطلاع به شاه انجام شده بود، در آن مقطع در اثر قحطی، گرسنگی و بیماری حدود ۹ میلیون نفر در کشور جان خود را از دست دادند.
خاتمی تاکید کرد: تاریخ به ما بصیرت می‌دهد تا دوست و دشمن خود را بشناسیم و باید جوانان بصیرت خود را تقویت کنند.
وی با بیان اینکه کسی که تاریخ خود را بشناسد روح مقاومت نیز در او متبلور می‌شود، ابراز داشت: حضور آمریکا در کشور ما به گونه‌ای بود که حتی شاه برای تغییر نخست وزیر مجبور بود برود و از کاخ سفید اجازه بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان به قانون مصونیت اتباع خارجی در ایران موسوم به کاپیتولاسیون در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: اعتراض و افشاگری امام خمینی علیه لایحه کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، باعث شد تا این سند خفت آشکار شود و پیش از انقلاب حدود ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند و در جریان تسخیر لانه جاسوسی، بیش از ۶۰ جلد مستندات از دخالت‌های آمریکا در ایران به دست آمد.
خاتمی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام، انقلاب دوم لقب گرفت، افزود: ۱۳ آبان روز تجلی آزادگی و شجاعت ملت ایران علیه استکبار جهانی است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید