امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


تأثیرگذاری سلوک علما در جذب مردم به دین

 

 

 

آیت‌الله علی خاتمی بعد از ظهر یکشنبه در همایش گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران اسلامی از یکی از قوانین مترقی در دنیا برخوردار است، افزود: در قانون جمهوری اسلامی، کارهای تقسیم شده و قوای سه‌گانه هر کدام به فراخور وظیفه‌ای که دارند، کارهای محوله را در راستای خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌دهند.

ایشان یادآور شد: قوه مجریه در جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار کارهای مدیریتی، اجرایی و عمرانی بوده و نظارت بر حسن اجرای قوانین به همراه امر مهم قانون‌گذاری را بر عهده قوه مقننه گذاشته است. از همه مهم‌تر اینکه رفع خصومات که امری طبیعی در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود را نیز قوه قضائیه رسیدگی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه فرهنگی داشته و ماهیت این انقلاب در طول چهار دهه اخیر همواره ماهیت فرهنگی بوده است، تصریح کرد: این ماهیت فرهنگی را می‌توان به عنوان یک اصل در ریشه دین مبین اسلام نیز قلمداد کرد؛ چرا که با ظهور اسلام، بسیاری از فرهنگ‌ها و رسوم غلط در دوران جاهلیت به پایان رسید و برچیده شد.

آیت الله خاتمی، زنده به گور کردن دختران را نمونه عینی رسوم و فرهنگ غلط در دوران جاهلیت عنوان کرد و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم فرموده است که روزی بندگان (دختران) را ما می‌دهیم و با ورود اسلام به عربستان، این رسم غلط و غیرانسانی به همراه سایر فرهنگ نابه‌جا از جمله بت‌پرستی نیز از میان برداشته شد تا کامل بودن دین مبین اسلام بر همگان ثابت شود.

ایشان ادامه داد: کار فرهنگی زمان‌بر است اما آثار و برکات آن در جامعه ماندگار می‌شود و نقش علما در دینداری جامعه بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه خداوند همواره به انسان وعده پیروزی و توفیق داده و به همین خاطر انسان باید همیشه به وعده الهی امیدوار باشد، اظهار کرد: آنچه که امروز دشمن به عنوان اولویت خود قرار داده، بحث تضعیف عقاید و باورها است؛ چرا که اگر باورها کمرنگ‌تر شود، سایر امور انسان‌ها نیز زیر سئوال خواهد رفت.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ، بحث زمان‌بری بوده و نمی‌توان انتظار داشت که مسائل فرهنگی نیز همانند مباحث عمرانی در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسد و گاهی برای رسیدن به مقصود باید سال‌ها کار کرد، افزود: به همین خاطر معتقدیم سازمان تبلیغات اسلامی باید فرهنگ‌ساز باشد.

ایشان در ادامه، از طرف‌داری روحانیون از جناح خاص سیاسی را یکی از آفت‌های این جامعه برشمرد و با بیان اینکه روحانیون باید صد درصد امور خود را وقت انقلاب و ولایت‌فقیه کنند، بیان کرد: اگر می‌خواهیم کاری که در حوزه فرهنگی انجام می‌دهیم، اقدامی ماندگار باشد، نباید فراموش کنیم که حصول نتیجه در این بخش زمان‌بر بوده و در طولانی مدت جواب خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه مردم در شرایط کنونی جامعه، همه مسئولان و حتی جامعه روحانیون را زیر ذره‌بین گذاشته و رفتار آن‌ها را با اعمال‌شان قیاس می‌کنند، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مردم جذب دین اسلام شوند، باید رفتارمان در شأن یک مسلمان واقعی باشد تا بتواند چهره واقعی اسلام ناب محمدی را به مردم نشان دهد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امروز در شرایط کرونایی قرار داریم و این شرایط باعث شده است تا برخی از امور دستخوش تغییراتی شود، خاطرنشان کرد: شرایط امروز ایجاب می‌کند که برای تبلیغ دین از همه ظرفیت‌ها به ویژه فضای مجازی استفاده درست و بهینه داشته باشیم.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید