امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


اقدامات اداره منابع طبیعی با رویکرد ترویج و توجیه مردم انجام شود

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی ظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تبریک هفته منابع طبیعی اظهار کرد: امروز کشور با یک مشکل جدی که همان نابودی منابع طبیعی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه هنوز تخریب منابع طبیعی چهره خشن خود را نشان نداده است، اضافه کرد: این موضوع در درازمدت اتفاق افتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه منابع طبیعی و حفاظت از آن نیازمند عزم ملی است، افزود: این موضوع هم با یک یا دو ساله فعالیت حل نمی‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آژیر خطر در دریاچه ارومیه به صدا درآمده است، عنوان کرد: تخریب منابع 20 سال است که آغاز شده و امروز فاجعه خودش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از دست رفتن منابع طبیعی ما را با بحران مواجه می‌کند، ادامه داد: بخشی از ریزگردها در کشور منبع خارجی دارد و بخش از داخل نشات می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه از 25 سال پیش خشک کردن تالاب‌ها آغاز شده است، عنوان کرد: این اقدام هم‌اکنون خود را نشان می‌دهد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه ریزگردهای ریز دریاچه ارومیه به زنجان هم رسیده است، عنوان کرد: بسیاری از استان‌های مجاور نیز با این چالش روبه‌رو هستند.

وی به مشکلات به وجود آمده در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: مشکل خوزستان در صورت اختصاص همه بودجه کشور برای رفع مشکل نیز امکان‌پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دنیا در زمینه منابع طبیعی برنامه دارد، عنوان کرد: این در حالی است که ما منابع خود را از بین برده و خاک را آلوده کرده‌ایم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در استان زنجان تخریب منابع طبیعی به شدت آغاز شده است، اضافه کرد: منابع آب در برخی مناطق به لایه‌های فسیلی رسیده است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد در گذشته بحث توسعه محدود بوده است، اضافه کرد: امروز جمعیت افزایش یافته و احساس نیاز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه روستاییان منابع طبیعی را به عنوان مرتع در اختیار دارند، اظهار کرد: این در حالی است که این افراد منابع طبیعی را ملک خود می‌داند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه کشاورزان باید به سمت مزیت نسبی حرکت کنند، تصریح کرد: این موضوع نیاز به افزایش فعالیت‌های تبلیغی در جامعه دارد تا مردم ارزش خاک و آب را بدانند.

وی با بیان اینکه 6 تا 7 درصد آب شیرین برای شرب مصرف می‌شود، خاطر نشان کرد: 93 درصد آب نیز در بخش کشاوررزی مصرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه نیروهای ستادی بیشتر از نیروهای در صف است، عنوان کرد: کارکنان منابع طبیعی نصف بیشتر دوره خدمت خود را در محیط کار و در کنار روستایی باشند، تا مصرف درست را ترویج و خطرات را بازگو کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در برخی موارد بلایای طبیعی ناشی از قصورات خود ما است، گفت: هر سال درخت کاری داریم باید تا الان استان و کشور گلستان می‌شد.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی یک سرمایه ملی است و برای امروز نیست، تاکید کرد: باید این امانت را به نسل بعد تحویل داد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه هر اداره‌ای دنبال برنامه خود است، بیان کرد: کشاورز نیز دنبال تولید خود است و باید وضع موجود را برای کشاورزان توجیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد دلسوزی‌های بی‌مورد ما را به اینجا رسانده است، اظهار کرد: در کشور برنامه‌ای برای مجازات تخریب کنندگان طبیعت به صورت قانون مدون وجود ندارد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید