امروز چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 - Thu 05 09 2024

منو


اخلاق خوب عصاره دین است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اخلاق خوب عصاره دین است و باید قبول کنیم که اگر به بهانه‌های مختلف بداخلاقی می‌کنیم، یادمان باشد پیامبران بداخلاقان را در دایره خود راه نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از دارندگان نشان ملی و بین‌المللی  و صنایع دستی استان زنجان با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص ) افزود: امام صادق (ع) در بین امامان بزرگ‌ترین دستگاه تعلیم و تربیتی با تربیت چهار هزار استاد در رشته‌های مختلف علوم، تفسیر، کلام، جغرافیا و شیمی داشتند.
وی اضافه کرد: پیامبر ما خاتم و زینت پیامبران است‌ و ایشان مبعوث شدند که اخلاق را به کمال برسانند.

وی با اشاره به اینکه همه پیامبران در حکم انگشتر و پیامبر گرامی اسلام، نگین و زینت‌بخش انگشتر همه پیامبران است، ابراز کرد: اصل‌ ماموریت پیامبر اسلام (ص)، دعوت به اخلاق بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به نقش پیامبر (ص) در سلسله‌ هدایت،‌ بیان‌ کرد: حضرت محمد (ص) فرمود: من مبعوث‌ شدم که اخلاق را به کمال برسانم. این روایت از زبان خود ایشان نقل‌ شده‌ است که عصاره‌ دعوت خود را تکمیل و اتمام اخلاق می‌دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه پیامبر خاتم به معنای نگین انگشتری و پایان است، تصریح‌ کرد: انسان‌ها دارای خَلق و خُلق هستند. شاید در خَلق که یک سری صفات ظاهری است نقشی نداشته باشیم اما خُلق و خوی را می‌توان تغییر داد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید