امروز چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 - Thu 05 09 2024

منو


دشمن تحمل ایران قوی را ندارد

آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی با بیان اینکه دنیا از روزهای آغاز پیروزی انقلاب به دو روش و با حاکمیت دو نگرش شرق و غرب اداره می‌شده است، اظهار کرد: رهبری این دو بلوک بر عهده اتحاد جماهیر شوروی و امریکا بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به برهم خوردن این نگرش 70 ساله با پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: این موازنه با قیام ملت بزرگ ایران با رهبری امام راحل (ره) برهم خورد.

وی با تشریح مواضع امام راحل در آغاز پیروزی انقلاب در مورد گرایش به شرق و یا غرب گفت: ایشان در نوفل لوشاتو فرمودند: نه گرایش به شرق و نه غرب داریم، چیزی که می خواهیم حاکمیت اسلام است و آنچه که امیر مومنان داشتند را اجرایی می‌کنیم.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر نقد و بررسی در آن مقطع از تاریخ در مورد عدم وابستگی به دو بلوک شرق و غرب افزود: 200 سال تلاش شده بود تا دین را از جامعه بیرون برده و با آن مبارزه کنند به طوری که گاهی گفته می‌شد دین مایه عقب ماندگی است و آنهایی که قبول داشتند می‌گفتند دین یک امری فردی است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب، با اتکا به قدرت الهی و اعتماد به ملت یعنی صاحبان اصلی انقلاب و کشور تا به امروز در مقابل هجوم‌ها از جمله در دوران دفاع مقدس ایستادگی کرده است.

وی به حمایت شرق و غرب از صدام در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه‌های مختلفی از سوی دشمنان علیه نظام اسلامی انجام گرفت که اختلافات قومی و اعتقادی، کودتا و شدیدترین آن بایکوت سیاسی و تحریم‌های بین‌المللی بود.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: دشمنان نمی‌خواستند یک کشوری را که تا دیروز جزو جهان سوم و عقب مانده بیان می‌کردند، قد علم کند و با اتکا به قدرت الهی و حمایت ملت، با روش جدیدی مبتنی بر قرآن و سنت پیامبر و سیره امامان معصوم اداره شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه دشمن تحمل ایران قوی را ندارد، افزود: دنیا باید بداند ۴۳ سال توطئه‌های مختلف علیه کشورمان انجام گرفته و ایران اسلامی با اقتدار و اتکا به خداوند و ملت همچنان ایستاده و از این به بعد هم خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه دشمنان باید عاقلانه و واقع‌بینانه نگاه کنند و بطور قطع این مهم روزی رخ خواهد داد گفت: این واقعیت بزرگ و ملموس و بسیار مقتدر را باید بپذیرند و به یقین اگر ضعیف بودیم تماشا می‌کردند که چه زمانی از بین خواهیم رفت.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید