امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


بسیج نماد اقتدار و عزت ایران اسلامی و تجلی خدمت صادقانه است

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه بسیج نماد اقتدار و عزت ایران اسلامی و تجلی خدمت صادقانه در راستای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور است، گفت: ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین است. بسیج مستضعفین در ۵ آذر ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.

وی افزود: تفکر بسیجی با الهام از مکتب فکری حضرت امام خمینی (ره) و در راستای منویات مقام معظم رهبری برای ایفای نقش همیشگی می‌بایست در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی با جلب نظر مردم مداومت داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله حماسه باشکوه دریادلان نیروی دریایی و یاد شهدای عزیز و گرانقدر دریایی گرامی داشته شود، ادامه داد: نیروی دریایی همچون سایر نیروها در آب‌های خلیج فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع مقدس از کشورمان پاسداری کردند و اجازه هیچ‌گونه تعدی به هیچ‌کس نمی‌دهند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه به برکت سلحشوری ها و ایثارگری های سربازان نیروی دریایی ارتش، جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بی چون و چرا در آب های منطقه خلیج فارس تبدیل شده است، گفت: نیروی مقتدر دریایی ارتش هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از دفاع مقدس همواره از خود اقتدار نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در استان با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س)، افزود: ۹ آذر ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) به عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه پرستاران نقش مهم و تاثیرگذار در تحقق اهداف حوزه درمان دارند، ادامه داد: پرستاران و همه کادر درمان، در دوران کرونا با علم به در خطر انداختن جان خود، در خدمت مردم بودند و با این بیماری منحوس مبارزه کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۰ آذر روز مجلس شورای اسلامی و سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس توسط رضاخان ملعون است، گفت: سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس از سوی مجلس شورای اسلامی با عنوان روز مجلس نام گذاری شده است.

آیت الله خاتمی نقش مجلس را به عنوان نهاد قانونگذاری در توسعه و اقتدار کشور تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: اگر همه اشخاصی که در کشور هستند، همه گروه‌ها و همه نهادها به قانون خاضع شویم و قانون را محترم بشماریم هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد و اختلاف از راه قانون‌شکنی‌ها به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه نقشه راه، فرمایشات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: معترضان صف خود را با اغتشاشگران جدا کنند. اغتشاشگران پرچم‌های تجزیه‌طلب‌ها را بالا می‌برند و به مقدسات توهین می‌کنند. خوشبختانه مردم در این مسیر با بصیرت عمل کردند و از مسیر اغتشاشگران خارج شدند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ملت ایران همواره در راستای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از تمامیت ارضی کشور آماده و هوشیار هستند، گفت: ایران آزاد است و این آزادی را از سال ۵۷ به دست آورد. ایران با خروج از سلطه طاغوت، آزاد شد.

 نماینده ولی فقیه در استان افزود: شاخص اثبات ایران دوستی هر فرد عبارت است از اینکه مردم مایوس نشوند و امیدسازی کنیم و مشکلاتی وجود دارد اما باید روحیه کار و تلاش را ترویج دهیم تا مردم با تلاش و امید بیشتر ادامه بدهند. دشمن می‌خواهد امید مردم را از بین ببرد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید