امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


پیروزی انقلاب اسلامی استقلال و آزادی را در ابعاد مختلف محقق ساخت

آیت الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه با تبریک فرارسیدن ماه رجب آن را فرصتی برای تزکیه نفس طهارت روح و خودسازی عنوان کرد و گفت: خداوند دراین ماه رحمت فراوانش را شامل بندگانش می‌کند و استغفار و توبه دراین ماه بسیار سفارش شده است.
وی با بیان اینکه پیروزی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در تضاد با سیاست های دولت های استعماری همانند آمریکا بود، افزود: ظهور، تداوم و پیروزی انقلاب اسلامی ایران با منافع دولت های استکباری مغایرت داشت.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فصلی جدید و بی بدیل از اقتدار و عزت ملت ایران آغاز شد و امروز شاهد تداوم این روند عزتمند هستیم، ادامه داد: استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استقلال و آزادی در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، مدیریتی را به معانی واقعی کلمه محقق ساخت.
امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به بیعت همافران با امام راحل در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بیعت تاریخی نیروی هوایی با امام راحل در اوج دوران خفقان رژیم ستم‌شاهی نقطه عطف انقلاب بود.
آیت الله خاتمی به شکسته شدن حکومت نظامی به فرمان امام خمینی توسط مردم انقلابی ایران در ۲۱ بهمن ماه سال ۵۷ اشاره‌کرد و گفت: امام (ره) طی فرمانی دستور به شکستن حکومت نظامی را دادند و مردم به خیابان‌ها آمدند و ندای امام راحل لبیک گفتند و در روز ۲۲ بهمن هم دولت بختیار تسلیم و انقلاب مردم ایران به پیروزی رسید.
امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به شکل گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۱۷ بهمن ۱۳۶۶، گفت: با روشنگری و آینده نگری امام راحل این مجمع تشکلیل شد که در اجرای جزییات قانون تاثیرگذاراست.
آیت الله خاتمی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی (ع)، افزود: آن امام بزرگوار برای حفظ اسلام و قرآن در مقابل خلفای عباسی ایستاد.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد آیت‌الله صافی گلپایگانی که از شاگردان آیت‌العظمی بروجردی بود، تصریح کرد: آیت‌الله صافی گلپایگانی از همراهان امام خمینی (ره) در عرصه‌های مختلف در دوران پیش و پس از انقلاب بود و در هر عرصه‌ای که توان خدمت داشت، حضور پیدا می‌کرد و نسبت به رهبر انقلاب نیز محبت خاصی داشت.
آیت الله خاتمی افزود: این مرجع عالیقدر ازشاگردان دیرینه آیت الله بروجری وازهمراهان حضرت امام راحل بودو قبل از پیروزی انقلاب در عرصه ای مختلف حضورداشت و تا آخرین روزهای زندگی اش مایه برکت بود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید