امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


منشا همه گرفتاری‌های جامعه ناشی از عدم توجه به مقوله فرهنگ است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، با تبریک ولادت عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب(س)، اظهارداشت: پرستاران نقش برجسته‌ای در تیمارداری داشته و در دو سال گذشته قدر و منزلت پرستاران با شیوع بیماری کرونا بیشتر هویدا شد.
وی افزود: پرستاران در بیمارستان‌ها بر بالین بیماران با مهربانی و دلسوزی حاضر شده و عده‌ای نیز به شهادت رسیدند که باید قدردان این قشر بود.
خطیب جمعه زنجان با اشاره به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی، گفت: منشا همه گرفتاری‌ها از دانشگاه و حوزه‌های علمیه در عدم توجه به مقوله فرهنگ است.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص مسئله فرهنگ تاکیدات بسیاری داشته و از دیدگاه ایشان مسئله فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است، افزود: در عرصه فرهنگی باید انقلابی فکر و عمل کرده و به صورت زیربنایی و روبنایی باید در این زمینه کار شود.
آیت‌الله خاتمی یادآورشد: از دیدگاه مقام معظم رهبری خطاها ناشی از عدم توجه به مقوله فرهنگ در رفتار ما بروز می‌کند که باید به مقوله فرهنگ توجه ویژه‌ای شود تا سبک زندگی غلط درست شود.
وی بیان داشت: علاقه‌مندی به زندگی تجملاتی و اشرافی‌گری ریشه فرهنگی دارد که باید با توجه به فرهنگ دینی خود چنین رفتارهایی در جامعه اصلاح شود.
خطیب جمعه زنجان با اشاره به ۲۰ آذر به عنوان روز جهانی حقوق بشر، گفت: حقوق بشر توسط استکبار جهانی نوشته شده و در عمل نیز تنها از حقوق کشورهای غربی و اروپایی دفاع می‌کند چرا که صاحبان زر و زور قدرت همواره به دنبال حفظ منافع خود با نادیده گرفتن منافع دیگران هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ادامه داد: اساس حقوق بشر در قرآن مجید آمده است و از دیدگاه این کتاب آسمانی ریشه همه انسان‌ها یکی بوده و و زن و مرد بودن امتیاز محسوب نمی‌شود بلکه انسان بودن و داشتن تقوی ملاک است.
آیت‌الله خاتمی بر ضرورت توجه به منشور حقوق بشر امام علی (ع) تاکید کرد و گفت: منشور حکومت ایشان ملاک عملی برای مدیران و صاحبان فکر و اندیشه در زمینه احقاق حقوق بشر است.
وی با بیان اینکه اسرائیل ۷۵ سال است فلسطینی‌ها را از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و در نوار غزه و کرانه باختری و یمن به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد، افزود: در چارچوب آموزه‌های انبیا، اولیا و کتاب قرآن باید به مسئله حقوق بشر توجه کرد.
خطیب جمعه زنجان یادآورشد: ۲۰ آذر ماه سالروز شهادت معلم اخلاق، شهید محراب آیت‌الله دستغیب است که ایشان نقش ارزنده‌ای در انقلاب اسلامی داشته و یار همیشگی امام بودند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید