امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


بسیج در همه امور برای کشور اقدامات ارزشمندی انجام داده است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به شرایط خاص جامعه به لحاظ اقتصادی اظهار کرد: این شرایط وظایف خاصی را نیز برای ما معین می‌کند.
امام جمعه زنجان با تاکید بر الگو بودن حضرت علی(ع) تصریح کرد: امیرالمومنین در فرازهای 101 به بعد نامه 53 نهج‌البلاغه که مربوط به مدیریت عالی یک جامعه دینی و اخلاقی است، چند قشر از افراد جامعه را معرفی می‌کند.
وی با بیان اینکه تاکید حضرت علی(ع) بر توجه به اقشار ضعیف جامعه است، افزود: ایشان می‌فرمایند سهمی از بیت‌المال باید برای این اقشار در نظر گرفته شود و اگر از این اقشار غفلت شود، جوابی در قیامت ندارید.
آیت‌الله خاتمی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مواسات و کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: اصل مهم این است که نمی‌توان و نباید نسبت به امور مسلمانان بی‌تفاوت بود.
آیت‌الله خاتمی روز پنجم آذر را یکی از روزهای برجسته و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) با نفس قدسی خود، فرمان تشکیل بسیج مستضعفین صادر کردند
نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: هر چه زمان سپری می‌شود، معلوم می‌شود که این فرمان، فکر الهی، ارزشمند، ضروری و لازم برای جامعه است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر کس دل در گرو انقلاب دارد، بسیجی است که بعضی‌ها به‌صورت منظم، منسجم، تشکیلاتی و دارای آموزش در ابعاد مختلف بوده و در تمام اقشار حضور دارند و عده‌ای هم شاید منظم و منسجم نباشند اما به تمام معنا انقلابی، علاقه‌مند و دلسوز به انقلاب و خادم به نظام هستند.
آیت‌الله خاتمی دوران دفاع مقدس را قله رفیع برای جلوه بسیج عنوان و تصریح کرد: آن زمانی که تمامیت ارضی ما مورد هجوم دشمن بود هر کس از هر قشر و صنفی که احساس مسؤولیت می‌کرد برای دفاع از وطن آمد و نام درخشانی از خود در تاریخ دفاع مقدس به یادگار گذاشتند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه حضور بسیج منحصر به دوران دفاع مقدس نشد، ادامه داد: بسیج بعد از دفاع مقدس در امور دیگر از جمله در ریشه‌کنی فلج اطفال، حوادث مختلف مانند سیل و زلزله، محرومیت‌زدایی و مبارزه با ویروس کرونا و سایر عرصه‌ها با تمام توان وارد میدان شده و اقدامات ارزشمندی انجام داده است.
وی به سایر مناسبت‌های پیش‌رو از جمله هفتم آذر، سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر فخری‌زاده، اشاره کرد و گفت: شهید دکتر محسن فخری‌زاده، از برجسته‌ترین دانشمندان بود.
آیت‌الله خاتمی به در پیش بودن روز جهانی فلسطین یعنی روز هشتم آذر اشاره و تصریح کرد: این روز، روز همبستگی با مظلوم‌ترین قشر تاریخ جامعه‌ای است که سرزمین آن‌ها قبله اول مسلمانان بود و با توطئه استکبار شرق و غرب از سرزمین خود بیرون رانده شده آواره شده‌اند.

  • 400-9-5 (31) [640x480]
  • 400-9-5 (34) [640x480]
  • 400-9-5 (35) [640x480]
  • 400-9-5 (45) [640x480]
  • 400-9-5 (49) [640x480]
  • 400-9-5 (52) [640x480]
  • 400-9-5 (57) [640x480]

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید