امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


ساختار فرهنگی کشور، نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد

آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر زنجان به نامه شماره ۵۳ نهج‌البلاغه اشاره و اظهار کرد: این نامه که مطالعه آن توسط مقام معظم رهبری به اعضای دولت سیزدهم تاکید شد، از میراث‌های ارزشمند در ارتباط با بحث حاکمیت، حکومت و مدیریت جامعه از لسان مبارک حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: امام علی (ع) جامع‌ترین دستورالعمل در حکمرانی اسلامی را در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه صادر کرده و به دلیل عملیاتی بودن آن، در تاریخ ماندگار شده است.

وی به سابقه رهبری ۳۲ ساله مقام معظم رهبری در ایران اشاره و تصریح کرد: دوست و دشمن بر درایت و مدیریت ایشان معترف هستند، چرا که اگر کاری برای خدا انجام شود خداوند نیز همانطور که در قرآن کریم فرموده است از مومنان دفاع می‌کند.

آیت‌الله خاتمی به تاکیدات و هشدارهای مقام معظم رهبری برای دولت جدید در حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: معظم له در این دیدار فرمودند «به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور، نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد، ما در ساختار فرهنگی کشور، مشکل داریم و زیربنایی باید حل شود و یک حرکت انقلابی لازم است، البته حرکت انقلابیِ خردمندانه و عاقلانه، معنای انقلابی بودن، بی‌هوا و بی‌حساب حرکت کردن نیست.»

امام جمعه زنجان در ادامه، سربلندی زنجانی‌ها در ایام محرم و همزمان با عزاداری امام حسین(ع) در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را افتخار دیگر برای زنجانی‌ها دانست و گفت: زنجانی‌ها عملاً نشان دادند که به واقع هم پایتخت شور و هم پایتخت شعور حسینی هستند.

وی با تاکید بر اینکه همانگونه که رهبری هم فرموده‌اند افراد متدین، بیشترین رعایت کننده دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا هستند، افزود: هم حسینیه اعظم و هم سایر هیأت‌های مذهبی، با رعایت چارچوب‌های ستاد، نشان دادند که شایسته تقدیر و تجلیل هستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو ادامه داد: ۱۹ شهریور سالروز درگذشت عالم مجاهد، ابوذر زمان، زبان گویای اسلام و اولین امام جمعه ام‌القرای جهان اسلامی، مرحوم آیت‌اله طالقانی است که امام خمینی(ره) در رابطه با مرحوم آیت‌اله طالقانی فرمودند: «آقای طالقانی، یک عمر در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند، او یک شخصیتی بود از حبسی به حبس و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود، سستی و سردی نداشت.»

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ۲۰ شهریور سال ۱۳۶۰ سالروز دومین شهید محراب، آیت‌اله مدنی بیان داشت: ایشان یکی از افراد ذوب در ولایت بود و یکی از دعاهای ایشان در نمازهای جمعه این بود که می‌فرمود خدایا! هر خطری که جان امام و انقلاب را تهدید می‌کند آن خطر را به جان من بینداز.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید