امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


مردم برنده واقعی انتخابات هستند

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: مردم ایران اسلامی، امروز با حضور خود در انتخابات برای چهار سال آینده رئیس‌جمهور و اعضای شورای اسلامی شهر و روستای خود انتخاب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان حضور و مشارکت مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: مردم برندگان واقعی انتخابات هستند و در واقع این مردم هستند که با حضور در پای صندوق‌های رأی، به واژه دموکراسی معنای واقعی می‌بخشند.

وی با یادآوری اینکه حضور پرشور و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رأی، حاکی از آن است که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی، مردم بوده و نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستند، ادامه داد: اگر مردم به سرنوشت انقلاب اسلامی اهمیت نمی‌دادند، بی‌تردید در حوادث گوناگون از جمله دفاع‌مقدس و انتخابات سال‌های گذشته حماسه‌ای رخ نمی‌داد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمن در تلاش بود تا با سیاه‌نمایی، حضور مردم در پای صندوق‌های رای را کمرنگ کند و برای این مهم آزادی و دمکراسی را پیش می‌کشید، افزود: این در حالی است که همین دشمنان در قرن ۲۱ به صورت قبیله‌ای و سنتی زندگی می‌کنند و در کشورهای آنها رنگ و بویی از انتخابات و دموکراسی نیست.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بعد از پایان امروز آنچه که باید بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گیرد، همدلی و همراهی همه کاندیداها برای کمک به کاندیدایی است که اکثریت رأی مردم را به دست آورده است، تصریح کرد: باید همه برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنند.

وی با بیان اینکه از میان نامزدهای شورای شهر زنجان نیز ۹ نفر با رای مردم انتخاب می‌شوند، گفت: از ابتدای شکل گیری انقلاب تاکنون ۳۷ دوره انتخابات در کشور برگزار شده که همین روش فعلی و رای مردم نتیجه ساز بوده است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه به ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ سالروز شهادت شهید چمران یکی از سربازان نام آور و دلاور کشور اشاره کرد و گفت: چمران‌ها و سلیمانی‌ها برای همیشه تاریخ در قله رفیع مجاهدت نام آور عزت، عظمت، تقوا، سربلندی و ولایتمداری باقی خواهند ماند.

وی در ادامه  با اشاره  به یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل اشاره کرد و افزود: با تشکیل این سازمان به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که حدود چهل سال از عمر آن می‌گذرد، گام‌های بلندی در راستای تبلیغ دین اسلام برداشته شد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید