امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نماینده ولی فقیه در استان در مراسم تجدید بیعت مسئولان استانی با امام راحل، مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب که در حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه در این ایام مدیران ملزم به تبیین دستاوردهای انقلاب در همه حوزه‌ها هستند، گفت: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در جامعه تبیین شود.

وی افزود: درآمد ملی ایران در سال ۵۷ حدود ۹۰ میلیارد دلار بود که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۴۵۰ میلیارد دلار رسید و درآمد سرانه نیز از ۲ هزار و ۱۵۰ دلار به ۴ هزار ۸۸۰ دلار رسیده است.

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه صادرات سالانه نفتی و غیرنفتی ما در سال ۵۷ حدود ۱۳ میلیارد دلار بود که امروز این رقم به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است، افزود: در نرخ باسوادی نیز از حدود ۴۷ درصد به ۹۷ درصد رسیده‌ایم که همه اینها نشان از رشد کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: امید به زندگی از ۵۴ سال به حدود ۷۶ سال رسیده است و تعداد دانش‌آموزان نیز از حدود ۸ میلیون نفر به نزدیک ۱۶ میلیون نفر رسیده و همچنین تعداد دانشجویان نیز از ۶۰ هزار نفر به ۳.۵ میلیون دانشجو رسیده است.

آیت الله خاتمی افزود: بالای ۹۷ درصد شهرهای ما از نعمت گاز برخوردار هستند و بیش از ۹۰ درصد مردم نیز از خدمات بیمه استفاده می‌کنند و تولید برق نیز از ۷ هزار مگاوات سال ۵۷ به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه شباهت‌های ۱۲ بهمن یک نوع شباهت تاریخی با عید غدیر است، ادامه داد: نظام حکم‌رانی در دنیا در ایام قدیم یک مکانیزم بیشتر نداشت که آن هم سلطنتی بود به طوری که وقتی شاه می‌مرد، فرزندش به تخت می‌نشست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اصل و پایه انقلاب از سال ۴۲ شروع می‌شود و آن روز شرایط فکری حکومتی دنیا دیگر استبداد مطلق را نمی‌پذیرفت تا جایی که کشورهایی که زیر سلطه آمریکا بودند توصیه شد در زمان کندی یک سری کارهای اصلاحی فرمالیته انجام دهند زیرا در غیر این صورت امکان ادامه حکومت برای آنها وجود ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های این لایحه محدود کردن دین اسلام بود، افزود: در این لایحه شش‌گانه آمده بود کسانی که مسئولیتی می‌گیرند، می‌توانند به جای قرآن به یک کتاب آسمانی دیگر سوگند یاد کنند که این حرکت در واقع ضدیت با اسلام هم است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: انقلاب ما نسبت به انقلاب‌های دیگر مردمی‌تر است و از همه اقشار در این انقلاب نقش‌آفرینی کردند و هیچ‌کس با هویت سیاسی برای این انقلاب جلو نیامده بود و همه با هویت اعتقادی پیشگام بودند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی پایبندی به مبانی دینی و ضد دیکتاتوری و استبدادی بود، افزود: شعارهای هر انقلاب هویت آن انقلاب را تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه خط امام را هیچ‌کس بهتر از مقام معظم رهبری نمی‌شناسد و نزدیک چهل سال مکتب فقهی، مذهبی و سیاسی امام شاگردی کردند و میراث‌دار امین خط امام هستند، ادامه داد: کشورمان چهل سال است که با دست خالی پنجه در پنجه آمریکا ایستادگی کرده است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید