امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


نماینده ولی فقیه در استان آیین نکوداشت زنده یاد حجت الاسلام حاج سیدرضا موسوی ( امام جمعه موقت زنجان) با بیان اینکه این عالم بزرگوار دانش را بسیار دوست داشت افزود: برگزاری آیین بزرگداشت این عالم انقلابی از سوی جوانان، ارزشمند و قابل قدردانی است.

ایشان اضافه کرد: ایشان همچون ستون مستحکم خیمه اسلام بود که نزدیک به ۴۰ سال در این استان نماز جمعه برگزار کرد و عَلَم دین را برافراشت.

امام جمعه زنجان اظهار داشت: به این مهم باید توجه داشت که از ۲۱۸ هزار شهید دوران دفاع مقدس، ۹۷ درصد مسجدی ها بودند، حتی کسانی که مقابل فتنه ها سینه سپر کردند نیز تربیت شده مساجد هستند چراکه معمار کبیر انقلاب این اماکن مقدس را سنگر نام نهادند.

آیت الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه تیتر دین ما علم و آگاهی است گفت: بعثت پیامبر زمانی رخ داد که جهل، نادانی و خشونت بسیار نمایان بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قبل از بعثت از فرهنگ، ادب و عاطفه خبری نبود، اضافه کرد: همانطور که به صراحت در قرآن کریم نیز آمده است کمترین اقدام جاهلانه در دوران جاهلیت، زنده به گور کردن دختران بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اهمیت علم و دانش، خاطرنشان کرد: بی انصافی است که پنج آیه قرآنی "علق" تیتر دین و تابلوی پیامبر اسلام باشد اما مسلمان از علم بهره ای نداشته باشند به عبارتی دیگر، شایسته نیست دینی که تیتر آن قرائت، علم، تعلیم و مبارزه با جهل است جامعه آن در بلندای علم و ادب قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام سید رضا موسوی طیبی، امام جمعه موقت زنجان و امام جماعت مسجد سیدالشهداء سال گذشته به دلیل بیماری در سن ۷۵ سالگی در بیمارستان آیت‌الله موسوی دار فانی را وداع گفت.

خطبه‌های حجت‌الاسلام موسوی همواره مورد پسند مردم ولایتمدار زنجان بود چراکه به درد دل‌ها و دغدغه‌های مردم در خطبه‌ها اشاره و مطالبات عمومی و مشکلات مردمی را به مسئولان گوشزد می‌کرد.



نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید