امروز جمعه, 14 ارديبهشت 1403 - Fri 05 03 2024

منو


امام جمعه زنجان:
شعار «هیات من‌الذله» موجب دوام انقلاب اسلامی شده است.


آیت‌الله شیخ علی خاتمی در مراسم 13 آبان امروز با اشاره به تقارن عاشورای حسینی با 13 آبان اظهار داشت: عاشورای امسال با سه واقعه گره خورده است.

وی با بیان اینکه در 13 آبان 1343 امام خمینی (ره) با شعار «هیهات من‌الذله» در مقابل قانون توحش مآبانه کاپیتولاسیون ایستادگی کرد، افزود: این موضوع موجب شد تا امام تبعید شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در سال 1357 دانش‌آموزان مسلمان، در اعتراض به دخالت‌های بی‌جا و بی‌مورد آمریکا در تهران اطراف دانشگاه تهران راهپیمایی مسالمت آمیز انجام دادند، یادآور شد: این موضوع  برای رژیم خوش نیامد و دانش‌آموزان را به رگبار بست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه خون نوجوانان مظلوم حیاط دانشگاه تهران و خیابان‌های تهران را رنگین کرد، تصریح کرد: دانشجویان خط امام، فرزندان مکتب عاشورا وقتی دیدند همه توطئه‌ها علیه نظام اسلامی از سوی آمریکا صورت می‎گیرد، با ورود به سفارت‌خانه آمریکا که محلی برای جاسوسی بود، اسناد و مدارک بسیاری را به عنوان اسناد دخالت‌های 60 ساله آمریکا کشف کردند.

* تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم مردم ایران

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی امریکا از سوی دانشجویان خط امام از سوی امام خمینی (ره) به عنوان انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول عنوان شد.

وی با اشاره به اینکه عاشوراییان و پیروان سید الشهدا، مردم ولایتمدار پایتخت شور و شعور حسینی عملا عشق و ارادت خود را به مقام ولایت با بصیرت نشان دادند، افزود: امروز نیز مردم زنجان حضور گسترده مردم در راهیپمایی 13 آبان شرکت کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اگر لعنت ما به یزید شعار دیروز ما است، امروز لعنت خود را به یزید زمان روا می‌داریم و با گفتن  «مرگ بر آمریکا» یزید زمان را لعنت می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه لعنت مردم به حرمله نیز امروز در مقابل جنایت‌های سنگین نخست وزیر کودک‌کش رژیم غاصب اسرائیل فرستاده می‌شود، افزود: کشتار بی‌گناه کودکان از جنایت‌های بزرگ این رژیم غاصب است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه 13 آبان روز تجلی دوباره آزادگی، شجاعت و غیرت انقلابی ملت مسلمان ایران است،افزود: انقلاب ما با شعار «هیات من الذله» پیروز شده است و دوام انقلاب نیز با همین شعار بوده است.

* مردم زنجان جنایت‌های آمریکا را محکوم می‌کنند

وی با بیان اینکه مردم ولایت مدار و عاشوراییان زنجانی جنایت‌های آمریکا را در طول تاریخ محکوم می‌کنند، خاطرنشان کرد: جنایت‌های آمریکا از کودتای آمریکایی و  سقوط دولت مردمی آغاز شده و تاکنون نیز با روی میز بودن گزینه‌های نظامی ادامه دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین خطابه امام حسین (ع) افزود: امام حسین (ع) در این خطبه با اشاره به اینکه مردم شما مرا دعوت کردید و من آمدم، به وعده خود وفا نکردید و یاران و انصار مرا به شهادت رساندید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام حسین (ع) در این خطبه با مردم اتمام حجت کرد، افزود:این خطبه حماسی‌ترین خطبه امام حسین (ع) بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در این خطبه گفت: خداوند متعال، پیامبر گرامی اسلامی و مادرم از من راضی نیست، چنین ذلتی را بپذیریم، افزود: مومنان غیرتمند نیز اجازه نمی‌دهند چنین ذلتی را بپذیرم.

وی با اشاره به حضور مردم زنجان در برنامه روز استکبار ستیزی خاطرنشان کرد: «هیهات من‌الذله» شعار مردم زنجان است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آخرین شعار سید الشهدا، خط، مسیر و جهت این امام همام ماندگار است، افزود:  مردم زنجان با حضور در برنامه 13 آبان و برگزاری مراسم عاشورای حسینی دین خود را به نظام اسلامی ادا کردند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید