امروز چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی صبح امروز در مراسم نواختن زنگ استکبارستیزی که در مدرسه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های دانش‌آموزان داشتن روحیه پرسشگری است.

ایشان با بیان اینکه دانش‌آموز باید برای هر حادثه و جریانی، زمانی برای علت‌یابی آن صرف کند، اضافه کرد: این سوال مطرح است که چرا با آمریکا مبارزه کرده و شعار مرگ بر آمریکا می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر دشمنی ادامه‌دار آمریکا با انقلاب اسلامی تصریح کرد: استکبار یعنی خود بزرگ‌بینی و خودبرتربینی و ارزش نگذاشتن و تحقیر دیگران، پس هر فرد یا کشوری که این روحیه را داشته باشد، مستکبر نامیده می‌شود.

ایشان با اشاره به مداخلات آمریکا در کشور ایران، گفت: این کشور در سال 32 که یک دولت مردمی با جنبشی اجتماعی و با حمایت آیت‌الله کاشانی بر سر کار بود را با یک نقشه ناجوانمردانه ساقط کرده و با کودتا به تثبیت عامل داخلی خود اقدام کند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: در سال 42 نیز آمریکا مستشاران نظامی زیادی در ایران داشت که قانون مصونیت اتباع خود یا همان قانون کاپیتولاسیون را در کشور تصویب کرد و با اینکار 450 هزار مستشار آمریکایی که بر سر پست‌های مدیریتی در کشور بودند در صورت هرگونه خطا، از مصونیت برخوردار خواهند بود.

 امام جمعه زنجان با اشاره به تحصن دانشجویان دانشگاه تهران در سال 57، اظهار کرد: در آن زمان نیز که دانش‌آموزان و دانشجویان با همراهی یکدیگر تحصن کرده بودند، عوامل شاه این افراد را در داخل و بیرون دانشگاه به رگبار گلوله بسته و به شهادت رساندند.

ایشان در این رابطه با بیان اینکه یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت آمریکا به عنوان ستاد مبارزه با انقلاب اسلامی فعالیت شبانه‌روزی می‌کرد، گفت: آن زمان دانشجویان پیرو خط امام با هدایت تنی چند از علما و روحانیون سفارت آمریکا را که به لانه فساد تبدیل شده بود را تسخیر کردند.

ایشان با اشاره به 444 روز اسیر بودن اعضای سفارت آمریکا در ایران، گفت: آمریکایی‌ها پس از این ماجرا گروهک‌های ضد انقلاب را تقویت کرده و پس از عدم حصول نتیجه مورد نظر خود دست به اقدامات دیگر ی زدند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: زمانی که آمریکایی‌ها با این اقدامات به نتیجه موردنظر نرسیدند، کودتای نوژه را طراحی کردند که به لطف خدا این توطئه نیز خنثی شد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: پس از آن وارد طبس شدند و در آنجا نیز شکست خوردند که با تجهیز صدام و حمایت همه جانبه آن در هشت سال به جنگ با کشور ما آمدند.

ایشان با اشاره به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران، اضافه کرد: تا آمریکا دست از دخالت و فضولی خود با کشور ما بر ندارد، آمریکا دشمن شماره یک ما محسوب می‌شود.

امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم شرکت پرشور در مراسم روز 13 آبان، در پایان اظهار کرد: باید با حضوری پرشور در این مراسم مراتب اعتراض و نفرت خود را علیه استکبار ابراز کرده و با آرمان‌های 428 شهید دانش‌آموز در استان زنجان و 36 هزار شهید دانش‌آموز در کشور تجدید میثاق کنیم.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید