امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


حضرت آیت الله شیخ شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کتاب‌داران نمونه استان اظهار کرد: افرادی که با کتاب و کتابخوانی انس دارند هرگز از خواندن آن خسته نمی‌شوند.

ایشان با اشاره به اینکه اگر فردی وارد وادی کتاب و معرفت افزایی شود هرگز پا پس نمی‌گذارد، تصریح کرد: یکی از وظایف و تکالیف ما این است که دیگران را به این وادی هدایت و به منظور انس با کتاب تشویق کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه خداوند دستورات دینی را در قالب کتاب به امت‌ها ارائه کرده است، اضافه کرد: قلم و بیان دو ابزار آسمانی و دو نعمت بزرگ به شمار می‌روند.

حضرت آیت الله شیخ شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه مبارزه با جهل، نعمت بیان و نعمت خواندن، همه عرصه‌های رحمت الهی هستند، یادآور شد: خداوند خود نیز در قرآن، افراد را تشویق به قرائت می‌کند.

ایشان با بیان اینکه انتقال فرهنگ، رسوم، معارف و مبانی تمدن‌ها از قرون گذشته به وسیله کتاب انجام شده است، ادامه داد: قرآن مجموعه‌ای از معارف بوده و هر کتابی که موجب افزایش معرفت شود همین اثر و برکت را خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه باید افراد را به کتاب خواندن تشویق کرد، افزود: از اینکه کارکنان کتابخانه‌ها همه همت و تلاش خود را برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دارند، قدردانی می‌کنیم.

حضرت آیت الله شیخ شیخ علی خاتمی به تصمیم کشور انگلستان برای تعطیلی تعدادی از کتابخانه‌ها اشاره کرد و ابراز کرد: این اقدام، یک کار غیر فرهنگی است که امیدواریم که هرگز به این مرحله نرسیم و هر روز در بستر توسعه باشیم.

  • 1
  • 2
  • 3

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید