امروز یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 05 2024

منو


 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از شوراهای اسلامی که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، با یادآوری تشکیل نخستین دوره شوراهای شهر اظهار کرد: انصافا در دوره نخست شوراها بسیار کارآمدتر عمل می‌کردند.

امام جمعه زنجان گفت: یکی از معضلات امروز زندگی ماشینی پایین آمدن آستانه تحمل افراد است و همیشه غیر از خطاکار همه مقصر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه با گذشت نسل‌‌ها ضریب آستانه تحمل افراد پایین آمده است و این علل بسیاری دارد، تصریح کرد: به فرموده امام موسی کاظم‌(ع) «بهترین همسایه کسی نیست که به همسایه آزاری ندارد، بلکه بهترین همسایه کسی است که آزار همسایه را تحمل کند».

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در جامعه امروزی کسی انتقادپذیر نیست، افزود: امروزه جامعه به طرفی رفته که همه افراد خود را قدیسه عالم می‌دانند، در صورتی که به فرموده پیامبر اکرم(ص) «بزرگترین عیب هر کس این است که عیب دیگران را ببیند و عیب خود را نبیند».

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: اگر متوجه شدیم کسی اشتباهی دارد، امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد که باید آن را رعایت کرد و سپس به دیگران تذکر دارد، چه بسا زبان نرم بهتر از رفتار خشن باشد.

ایشان با اشاره به اینکه قانون اساسی ما بر پایه مردم‌سالاری دینی تعیین شده است و مردم پایه اصلی تصمیم‌گیری‌های شهری هستند، گفت: مردم باید احساس کنند که در تصمیم‌گیری موثر هستند، چرا که رهبر را با یک واسطه، شخص دوم کشور، نمایندگان و رئیس قوه قضائیه با واسطه مردم انتخاب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه با این شرایط مردم تصمیم‌گیری‌های کشوری و استانی نقش دارند و در بخش جزیی‌تر، نیز انتخابات شوراهای روستا و شورای شهر است، گفت: درست است که شوراهای اسلامی شهر 21 سال پس از تصویب قانون اساسی آغاز به کار کرده‌اند، اما باید در شهرها شورای شهر اتاق فکر شهردار و به نوعی مدیران اجرایی شهر و شهرستان باشند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کارهای مثبت خوبی در شوراها صورت گرفته است، اما در آن آفت‌هایی نیز بوده است، تصریح کرد: یکی از آفت‌ها انتخاب قبیله‌ای شوراها است.

امام جمعه زنجان افزود: یکی از مسائلی که موجب از بین رفتن این آفت‌ها خواهد شد این است که انسان به قصد غربت وارد میدان شود.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید