امروز شنبه, 29 ارديبهشت 1403 - Sat 05 18 2024

منو


آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در آیین تجلیل از مدرسان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان که در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد:‌ روز معلم فرصتی برای تجلیل از مقام شامخ معلمان است و در این روز علو‌ درجات را برای همه معلمان شهید از جمله شهید مرتضی مطهری و شهید شهریاری از خدای متعال خواستارم.

ایشان با بیان اینکه هر روز، روز معلم است، تصریح کرد: همان‌طور‌که لطف الهی در هر لحظه بر انسان جاری و ساری است، آموزه‌های معلمان نیز همین ویژگی را دارد و شأن و جایگاه معلم و تاثیری که در علم‌آموزی و تربیت نسل دارد، محدود به یک روز مشخص نیست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نقش معلم در اندیشه‌آفرینی و قوام شخصیت هر انسان بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد:‌ در دنیای عقلانی جایگاه علم و علم‌آموزی توام با تکریم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه عصای موسی و دم عیسی زمانی بود که هنوز بشر به رشد فکری و عقلی نرسیده بود، تاکید کرد: این معجزات سمعی و بصری آمدند تا اذهان عمومی بشر به سوی خداوند متعال معطوف شوند و زمانی‌که بشر به کمال نزدیک‌تر و صاحب فکر و اندیشه پویا شد نیاز به معجزه دیگری بود که خدای متعال آن‌را توسط خاتم پیامبران نازل کرد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه معجزه نبی مکرم اسلام از جنس فرهنگ بود، تصریح کرد:‌ اولین جملات وحی با امر به خواندن شروع می‌شود و این مسئله جایگاه علم‌آموزی را به خوبی تبیین می‌کند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید