امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


جنبه‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) الگوی نمونه و کاملی برای همگان است



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی پیش از ظهر امروز در همایش زن، سیره فاطمی و سبک زندگی ایرانی اسلامی با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: انتخاب روز ولادت حضرت زهرا (س) به‌عنوان روز مادر، شایسته‌ترین انتخاب است و این بالاترین افتخار برای بانوان جامعه است.

وی هدف از انتخاب این روز به‌عنوان روز زن را توجه به مقام مادر و زن است، تصریح کرد: البته مقام لاهوتی زهرای مرضیه (س) بسیار بالاتر از این است و همانند مقام و منزلت شب قدر است.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به روایتی در زمینه اینکه هر کس مقام و منزلت شب قدر را درک کند، مقام حضرت زهرا (س) را درک کرده است، اضافه کرد: ما آن‌قدر از شب قدر درک داریم که ظرفیت وجودی ما اجازه آن را می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از معجزات نیز در دسترس بودن حضرت زهرا (س) و زندگی ایشان در کنار سایر افراد است، افزود: تنها خداوند می‌تواند، حضرت زهرا (س) را آن‌گونه که شایسته است معرفی کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با قرائت بخش‌های از سوره کوثر به‌عنوان سوره‌ای که به معرفی حضرت زهرا (س) پرداخته است، تصریح کرد: عطای حضرت زهرا (س) همچون خود خداوند بزرگ است.

وی با بیان اینکه کمال و نمود عینی خوبی وجود مقدس حضرت زهرا (س) است، اظهار کرد: ایشان از نظر فضایل اخلاقی از همه بالاتر بوده و از نظر شرافت سید زنان عالم هستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کسی از نظر معرفت و کمال به منزلت و مقام آن بانوی بزرگوار نمی‌رسد، افزود: وجود مقدس حضرت امام زمان (عج) که پرتو حکومت ایشان همه دنیا را خواهد گرفت، ایشان نیز فرموده‌اند، الگوی من مادرم فاطمه (س) است.

وی با تأکید بر الگوبرداری از حضرت زهرا (س) توسط همه بانوان تصریح کرد: ما باید الگو بودن ایشان را از جوانب مختلف مورد نظر قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه نورانیت آن بانوی بزرگوار در محراب عبادت نصیب فرشتگان نیز شده است، گفت: به فرموده خود حضرت زهرا (س)، ایشان سه چیز از دنیا را دوست داشتند، قرائت قرآن، نگاه کردن در صورت مبارک حضرت پیامبر اکرم (ص) و انفاق در راه خدا است.

وی محور دیگر الگو بودن حضرت زهرا (س) را وظیفه همسری ایشان اعلام کرد و افزود: حضرت علی (ع) بارها به این امر تأکید داشتند که حضرت زهرا (س) بهترین یار و یاور برای ایشان هستند.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به جنبه شخصیتی حضرت زهرا (س) در مقام مادر اضافه کرد: ایشان در یک خانه بسیار ساده چهار فرزند که الگوی جهانیان هستند را تربیت کرد.

وی علم و ولایت‌مداری را از دیگر جنبه‌های شخصیتی حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: هر یک از این جنبه‌های شخصیتی الگوی نمونه و کاملی برای همگان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بانوان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بانوان در این بازه زمانی از حضرت زهرا (س) الگوبرداری کرده بودند که دوشادوش مردان برای پیروزی انقلاب تلاش کردند.

وی همچنین به نقش زنان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز نیز مسئله همین است و مادران نمونه و مادرانی که عطر و بوی فاطمی را دارند و مادرانی که زینب‌گونه عمل کردند، فرزندان خود را تشویق کردند که از دین، سنت و شرف خود دفاع کنند.

آیت‌الله خاتمی همچنین به نقش همسران شهدا در تربیت فرزندان صالح اشاره داشت و تصریح کرد: مادران ایرانی زهراوار زندگی کرده و فرهنگ زندگی فاطمه را در فرهنگ زندگی خود جا کرده‌اند.

وی با ابراز خرسندی از وجود بانوان فرهیخته در استان افزود: فارغ‌التحصیل شدن 360 بانو از حوزه علمیه و برگزاری جلسات تفسیر توسط بانوان نشانه این است که همچنان بانوان در سنگر دفاع از انقلاب و اسلام فعالیت دارند که البته باید این فعالیت‌ها توسعه بیشتری پیدا کند.

آیت‌الله خاتمی همچنین به شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سالی که به‌عنوان همدلی و هم‌زبانی نام‌گذاری شده است، رهرو خوبی برای حضرت زهرا (س) باشیم و در تحقق شعار سال تلاش کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید