امروز جمعه, 31 فروردين 1403 - Fri 04 19 2024

منو


جلسه هم اندیشی و بررسی راه های توسعه فرهنگی استان

حضرت آیت الله خاتمی روز یکشنبه مورخ 24/12/93 در نشست هم اندیشی و بررسی راه های توسعه فرهنگی استان با اشار به اینکه شرایط زندگی، وضع روحی و اقتضاء زمان ابراز کرد: برای کمرنگ شدن اقدامات تبلیغات اسلامی نباید روحانیت را مقصر دانست و باید بستر لازم برای این کار در جامعه وجود داشته باشد.

وی ادامه اداد: درحال حاضر برخی می پرسند تاثیر حضور روحانیت چه بوده که در جواب باید گفت هر آنچه که وجود دارد به برکت تبلیغات علما است و روحانیت در برابر سیل عظیم تهاجم فرهنگی سینه سپر کرده و اگرنه فاجعه ای سنگین رخ می داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: کار فرهنگی بسیار دشوار است و با انجام کار فرهنگ شاید ۲۰ سال آینده شاهد تاثیر آن باشیم زیرا این کار آرام آرام نمود پیدا می کند و اگر در زمینه فرهنگ سازی کم کاری شده تقصیر همه است.

وی با اشاره به پیام سال مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ایشان امسال حکیمانه ترین سخنان را در باره اقتصاد و فرهنگ فرمودند که از سخنان ایشان برمی آید که نسبت به  وضعیت فرهنگی کشور نگران هستند.

آیت الله خاتمی افزود: وسعت کارهای تبلیغاتی قابل گزارش نیست و اینکه اقدامات تبلیغاتی چقدر مانع از تشدید تهاجمات فرهنگی شده قابل بیان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به آماری که از قنادی ها و شیرینی فروشی ها رسیده، عدم محاسبه وزن واقعی محصول خریداری  شده را مورد انتقاد قرار داد و  افزود: حجم بالایی از درآمد برخی از افرادی که در این صنف مشغول هستند حرام است و اقدامات تبلیغی باید مانع از رشد برخی بی اخلاقی ها در جامعه شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به مسئولیتی که خداوند برعهده مبلغین دین قرار داده بیان کرد: براساس آنچه در قرآن آمده مبلغین از خدا ترس دارند که آیا کار خود را درست و کامل انجام داده اند یا نه و از غیر خدا واهمه ندارند.

وی گفت: اگر در کارها تقسیم بندی شود یکی از دشوارترین کارها تبلیغات است چون هم مقدمات علمی لازم دارد که سنگین است هم ایمان لازم دارد که ریشه دار باشد و هم عمل لازم دارد که از همه دشوار تر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان یاد آور شد: شاید هیچ وظیفه ای به اندازه تبلیغات دشوار نباشد مخصوصا در عمل و از این رو در قرآن آمده به پیامبران که مبلغان دین بودند وعده های نصرت و مدد خدا به پیامبران فراوان است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید