امروز یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 - Sun 05 05 2024

منو


همایش هم اندیشی و تجلیل از فعالان حوزه موقوفات

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه زنجان ، آیت‌الله خاتمی روز دوشنبه مورخ 22/10/93 در جلسه مشترک ادارات اوقاف و ثبت اسناد استان زنجان اظهار داشت : وقف احسان ماندگار و جاودان است.
امام جمعه زنجان  با اشاره به اینکه بسیاری از مردم نیز دوست دارند، احسان ماندگار کنند، گفت: این افراد اموالی که نتیجه طولانی عمر خود است را وقف می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در سایه اجرایی شدن سنت حسنه وقف بسیاری از مساجد و بیمارستان‌ها ایجاد شده است.
این مسئول با اشاره به دو برهه زمانی که موقوفات از بین رفتند، گفت: در این دو مقطع تاریخی هجوم سنگینی علیه موقوفات صورت گرفت که یکی از آنها زمان نادر شاه بود و در این بازه زمانی صدمات جبران‌ناپذیری به موقوفات زده شد.
خاطرنشان کرد: در زمان رضاخان نیز خیانت بزرگی به موقوفات شد و اموال موقوفات توسط رضا شاه و به تبع آن اطرافیان مورد چپاول قرار گرفت.
آیت الله خاتمی  در ادامه با اشاره به وضعیت سه ساله اخیر استان زنجان در زمینه موقوفات اضافه کرد: در این زمینه اطلاعات بیشتری در زمینه اوقاف به دست آمد و اقدامات مطلوبی صورت گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه باید شعبه حقوقی در اوقاف تقویت شود، افزود: این امر در تعداد زیادی از جلسات مطرح و بر آن تاکید شده است.
ایشان با تاکید بر استفاده از افراد با تجربه اوقاف و ثبت در زمینه احیای موقوفات بیان کرد: این امر موجب احیای بیت‌المال شده و نتایج مثبتی در جامعه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه احیای موقوفات موجب شادی روح رفتگان نیز خواهد شد، گفت: علاوه بر این احیای موقوفات موجب تامین بخش عمده‌ای از نیازهای جامعه می‌شود.
خاتمی با اشاره به قداست امامزاده سید ابراهیم (ع) و جایگاهی که این امامزاده دارد، توضیح داد: یکی از بناهای چشمگیر در استان زنجان نیز آستان امامزاده سید ابراهیم (ع) است که مردم اعتقاد زیادی به آن دارند. و در پایان مراسم از فعالان و دست اندر کاران حوزه ثبتی موقوفات تقدیر شد .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید