امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


حضور و سخنرانی در کنگره شهدای دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ‌امشب در کنگره شهدای دانشجو ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو، دانشجویان را قشر فرهیخته و آگاه در جامعه معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان در حرکت علمی خود باید از افراد برتر و موفق الگوبرداری کنند، بیان کرد: این الگوها شهیدان هستند که با فداکاری‌های خود درس بزرگی به همگان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به جهان‌بینی‌های افراد و برداشت آنها از زندگی اظهار داشت: جهان بینی به دو نوع مادی و الهی تقسیم می‌شود.

این مسئول با توضیح اینکه براساس جهان بینی مادی زندگی فقط به مادیات محدود بوده و هدفی ندارد، تصریح کرد: بر اساس نگرش این نوع افراد، انسان به صورت تصادفی و کاملا اتفاقی آفریده شده است.

آیت‌الله خاتمی خاطر نشان کرد: این نگرش حاکی از آن است که انسان همانگونه که اتفاقی به دنیا آمده اتفاقی نیز از دنیا خواهد رفت و با مرگ نیست و نابود می‌شود.

وی با تشریح اینکه بر اساس این نوع دیدگاه کمیت و کیفیت در اعمال مطرح نیست، گفت: وقتی زندگی بدون هدف باشد، معنایی نداشته و همه اعمال انسان پوچ و بیهوده به نظر می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه به دیدگاه دیگر در زمینه زندگی اشاره کرد و افزود: این دیدگاه الهی و دیدگاه پیامبران است.

آیت‌الله خاتمی با تشریح جهان‌بینی الهی اظهار کرد: بر اساس این جهان‌بینی دنیا اتفاقی خلق نشده است و با مرگ وی همه چیز تمام نمی‌شود.

وی در ادامه با استناد به آیات قرآنی نازل شده در زمینه معاد و هدف از خلقت انسان‌ها بیان کرد: دو سوم آیات قرآنی مربوط به مبدا و معاد است و این امر نشان می‎دهد که دنیا به صورت اتفاقی و بیهوده نیافریده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه با دیدگاه الهی زندگی معنا پیدا می‌کند، افزود: اگر چنین نگاهی داشته باشیم، زندگی ما بیهوده نخواهد بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه دین اسلام اشاره کرد و گفت: قبل از اسلام و در آغازین روزهایی که پیامبر اقدام به ترویج دین اسلام کرد، اعراب دختران خود را زنده به گور می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) نیز همچون سایر پیامبران برای مبارزه و مقابله با جهل مامور شده بودند، تصریح کرد: پیامبران انتخاب شدند که پیام خداوند را به گوش انسان‌ها برسانند.

وی با توضیح اینکه در هیچ یک از مکاتیب پیامبران بزرگوار جنگ و امپراطوری نبود، افزود: پیامبر اکرم (ص) هیچگاه در جنگ پیشقدم نمی‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایران نیز کشوری اسلامی است و از زندگی ائمه معصومان (ع) الگوبرداری می‌کند، گفت: در جنگ ایران و عراق نیز ما آغازگر جنگ نبودیم، بلکه زمانی که دشمن متوجه شد، نمی‌تواند جلوی حرکت شتابنده انقلاب را به بگیرد، جنگ را آغاز کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این جنگ رشادت‌های بسیاری توسط رزمندگان رخ داد که باید این رشادت‌ها و فداکاری‌ها در جامعه نهادینه شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید