امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


نجات دادن یک انسان برابراست با نجات داد کل انسانیت

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بر اساس قرآن کریم هر کسی انسانی را نجات دهد انسانیت را نجات داده است و اگر باعث از بین رفت انسانی باشد به انسانیت آسیب زده است.

حضرت آیت اله علی خاتمی در دیدار خیرین، کارکنان، اعضای امدادگران، داوطلبان، جوانان، مربیان و بازنشستگان هلال احمر با ایشان به مناسبت هفته هلال احمر افزود: هلال احمر هفته ندارد چرا که فعالیت های این مجموعه شبانه روزی و در همه روزهاست.

وی تاکید کرد: در دین ما انسان به عنوان انسان، رفیع ترین جایگاه ارزشی را دارد و تنها موجودی که تاج کرامت بر تارک آن از جانب پروردگار نهاده شده، انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بر اساس قرآن کریم هر کسی انسانی را نجات دهد انسانیت را نجات داده است و اگر باعث از بین رفت انسانی باشد به انسانیت آسیب زده است.

آیت اله خاتمی اظهارداشت: حضرت علی(ع) فرموده اند مردم دو دسته اند یا مسلمان و برادر دینی هستند و یا عیر مسلمان اما همنوع و انسان هستند.

وی خاطرنشان کرد: آیات قرآن مربوط به 1400 سال قبل است و نگاه انسانی دین،  قرآن و سیره و سنت امامان معصوم(ع) حکایت از آن دارد که خدمت رسانی به شیوه هلال احمر در مکتب مسلمانان ریشه دیرینه ای دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تشکیلات خدمت رسانی هلال احمر عمر 100 ساله پیدا کرده بر اساس مبنای فکری و اندیشه آن مربوط به 1400 سال قبل می‌باشد و اگر عمر بشر به همین مقدار نیز ادامه یابد این نوع ارائه خدمات غیر قابل تغییر است.

آیت اله خاتمی افزود: خداوند در قرآن تاکید کرده که  بر تارک بنی آدم را تاج کرامت نهاده ایم و نسبت به سایر مخلوقات به او امتیاز و برتری داده ایم.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بر اساس تعبیر حضرت علی (ع) کسی که مسئولیت خدمت در جمهوری اسلامی‌پیدا می‌کند وظیفه انسانی دارد و مردمی‌که در زیر پرچم ایران زندگی می‌کنند باید  به طور یکسان از خدمات عمومی‌کشور بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هر کسی که جان دارد چه مسلمان و غیرمسلمان، بزرگ و کوچک  که در حوادث مختلف آسیب می‌بیند باید نجات داد.

آیت اله خاتمی یادآوری کرد: اعضایی که داوطلبانه در هلال احمر خدمات می دهند و عرق جوانی  و نوعدوستی آنها را وادار کرده در مجموعه ای خدمت کنند که جامعه هدف نیازمند ترین‌ها محسوب می‌شوند.

امام جمعه زنجان اظهارداشت: ارائه خدمات در هلال احمر بدون توجه به دین و نژاد شعاع انسانی دارد و چتر فراگیری است که هموطنان از آن بهره مند می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: انگیره انسانی اعضای افتخاری هلال احمر را وادار کرده به عنوان نیروهای خدمات رسان و داوطلب برای کمک به هموطنان وارد عرصه شوند.

هشدار: هیچ تصویری در پوشه وجود ندارد!

ایراد: پوشه مشخص شده - http://adinezn.ir/fa/images/phocagallery/didarha/1402/22/helal

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید