امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


شعار نه شرقی و نه غربی از اهداف مهم انقلاب اسلامی است

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۱ دی‌ماه) در تجمع روحانیون، طلاب و مردم زنجان در محکومیت اقدام شنیع نشریه هتاک فرانسوی به ساحت مراجع و در راستای حمایت از ولایت‌فقیه، با بیان اینکه ۷۰ سال قبل از انقلاب دنیا به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود، اظهار کرد: این دو بلوک دنیا را در بین خود تقسیم کرده بودند و آن زمان دوران جنگ سرد بود.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ سرد، ایران جزو بلوک غرب بود، ابراز کرد: ایران در ابتدا تحت سلطه انگلیس بود که بعد از مدتی انگلیس جای خود را به آمریکا داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در مقطعی آمریکا و شوروی به این نتیجه رسیدند که باید از حکومت شاهنشاهی ایران حمایت کنند، تصریح کرد: این حمایت از حکومت ستم‌شاهی دلایل زیادی داشت که موقعیت سوق‌الجیشی ایران و سابقه مدنیت ایران از علل این تصمیم بود.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری حکم اعدام امام خمینی(ره) و منتفی شدن این رای در پی اقدام علما، عنوان کرد: شاه امام راحل را به ترکیه تبعید کرد چرا که ایران و ترکیه متحد سیاسی بودند.

امام‌جمعه زنجان، با بیان اینکه بعد از گذشت مدتی ترکیه احساس خطر کرد، افزود: بعد از حصور امام خمینی (ره) در ترکیه روحانیون بیدار شدند و در خصوص عدم ظلم‌پذیری صحبت کردند و اقداماتی انجام دادند که ترکیه از حضور امام خمینی (ره) در ترکیه احساس خطر کرد.
وی با بیان اینکه ورود امام خمینی(ره) به نجف بسیار غریبانه بود، عنوان کرد: در سال اول حضور امام راحل در نجف بسیار ساده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بعد از انقلاب، قائله تجزیه‌طلب‌ها شروع شد و آنها مدعی بودند که مورد ظلم واقع شده‌اند در حالی همین‌ها در برابر ظلم شاهنشاهی سکوت کرده بودند، خاطرنشان کرد: همچنین در ادامه تفکرات تجزیه‌طلبی در روز سوم جنگ تحمیلی، وزیر خارجه عراق اعلام کرد اگر در کنار ما ۳ ایران باشد بهتر از یک ایران قوی است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان در اغتشاشات اخیر هزینه زیادی کردند و مانور دادند، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر ۱۷ پرچم تجزیه‌طلبی علیه ایران بلند شد.

وی با بیان اینکه زمانی که دنیا در دست دو ابرقدرت بود یک حکومتی با تفکر دینی به نام انقلاب اسلامی بروز پیدا کرد، یادآور شد: شعار نه شرقی و نه غربی از اهداف مهم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در فتنه اخیر رئیس جمهور آمریکا صراحتا حمایت خود را از اغتشاشگران اعلام کرد افزود: اغتشاشگران در فتنه اخیر به وحشیانه‌ترین وجه‌ممکن وارد عمل شدند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید